کد خبر: ۶۸۹۳۲
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۹/۱۴

بقایی: دادگاه را علنی کنید تا مردم از اتهامات مطلع شوند

بقایی: دادگاه را علنی کنید تا مردم از اتهامات مطلع شوند

معاون اجرایی دولت احمدی نژاد پس از پایان جلسه چهارم دادگاه گفت: دادگاه ما را علنی برگزار کنید تا مردم از اتهامات ما مطلع شوند،ما حرفمان را می‌زنیم، چراکه این انقلاب را دوست داریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، سه نفر از مسئولان دولت دهم که به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی احضار شده بودند، روز گذشته به دادسرا رفتند.

نخستین جلسه بازپرسی حمیدرضا بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت نهم و معاون اجرائی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد و حبیب خراسانی ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی سابق نهاد ریاست‌جمهوری در زمان احمدی‌نژاد، در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدند، اما فقط به اتهامات بقایی رسیدگی شد.

وی بعد از پایان این جلسه گفت: احضاریه درمورد تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب بود. آنها صحبت‌ها علیه قوه‌قضائیه را تبلیغ علیه نظام تلقی کردند.ما خود را سرباز انقلاب می‌دانیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی ارجح‌تر است و باید بین شخصیت‌ها و افراد تفکیک قائل شویم. اگر اعتراض به عملکرد مسئولان قوه‌قضائیه می‌شود ربطی ندارد که خود را به اصل نظام ربط دهند. هر مسئولی نقاط ضعف و قوتی دارد و این اشتباه است که بخواهیم باب انتقاد را در ببندیم.

این یاراحمدی نژاد افزود: می‌گوییم دادگاه را علنی برگزار کنید تا مردم از اتهامات ما مطلع شوند. چرا دادگاه را غیرعلنی می‌کنید؟ مگر قانون اساسی این اجازه را نداده است؟ جلسات بازپرسی همچنان ادامه دارد. ما حرفمان را می‌زنیم، چراکه این انقلاب را دوست داریم. اجازه نمی‌دهیم افرادی انقلاب را مصادره کنند. رهبری هم بارها روی آن موضوع تکیه کردند.

بقایی همچنین در پاسخ به سؤال آیا رأی دادگاه قبلی به شما ابلاغ شده، گفت: هنوز خبری نیست. اما اگر اعلام شود همانند مارتین لوتر عمل می‌کنیم.

وی به‌دلیل اتهامات مالی در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت نیز پرونده دارد. چهار جلسه از این دادگاه به‌صورت‌علنی تشکیل شد، اما بقایی فقط در دو جلسه اول آن شرکت کرد. در جلسه دوم نیز با زنبیلی به جلسه دادگاه رفت. پس از پایان دادگاه هم درگیری بین مأموران و اطرافیان صورت گرفت.

بقایی به‌جای شرکت در جلسه سوم، به‌همراه رفقا در حرم عبدالعظیم حسنی بست نشست. اما این بست‌نشینی در نهایت به درگیری‌ بین برخی افراد و بقایی و همراهان انجامید و آنها هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند تا فراهم‌شدن شرایط مقتضی، بست‌نشینی در این مکان شریف را به‌طورموقت متوقف می‌کنیم.وی در جلسه چهارم نیز شرکت نکرد، بعد از این جلسه نیز مدیرکل دادگستری استان تهران، اعلام کرد،باتوجه به نظر رئیس دادگاه، ختم رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی اعلام شده و دادگاه در مهلت قانونی و پس از بررسی نهایی، رأی را اعلام خواهد کرد. هنوز حکمی در این پرونده صادر نشده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ