کد خبر: ۷۰۶۱۷
۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۵

درخواست مقامات ۳ کشور از ترامپ علیه ایران

درخواست مقامات ۳ کشور از ترامپ علیه ایران

ترامپ برای تلافی نقش ایران در خاورمیانه اعلام کرد: پادشاه عربستان،رییس جمهور سابق مصر و نخست وزیر اسرائیل در ملاقاتی از آمریکا درخواست کردند به ایران حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، دونالد ترامپ در برنامه زنده اعلام کرد: در ملاقات با ملک‌عبدالله ،حسنی مبارک و نتانیاهو، هر سه از آمریکا خواستند به ایران حمله کند.

این اظهارات یک بار دیگر برای جناحی که در ایران عامدا می‌خواهد مواهب توافق هسته‌ای را انکار کند، عبرت‌آموز است که چگونه برجام یک تعرض نظامی به ایران بوده و هست و از نگاه امنیت ملی کشور باید در حفظ توافق هسته‌ای بیش از اروپایی‌ها، مجدانه بکوشد.

در جهت مخالف، تندروهای جمهوری‌خواه شانس خود را آزمایش کردند که بتوانند در توافق هسته‌ای به طور قانونی تغییری به وجود آورند، ولی در سنای آمریکا نیازمند ٦٠ رأی است که چنین آرایی وجود ندارد. حتی اگر بخواهند تحریم جدیدی در راستای برجام تصویب کنند، احتیاج به ٥٠ رأی دارند که آن‌هم فراهم نیست.

بنابراین دست تندروهای جمهوری‌خواه فعلا کوتاه است و فقط می‌ماند اختیارات ریاست‌جمهوری آمریکا که ترامپ در ژانویه، دست به اقدامی افراطی بزند یا خیر؟ کروکر رئیس شورای روابط خارجی سنای آمریکا که قبلا از طرفداران جدی ترامپ بود ولی اکنون با وی اختلاف جدی پیدا کرده، به‌وضوح اعلام کرده به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه نمی‌دهد در مقابله با نظر اروپایی‌ها، تغییری در توافق هسته‌ای در قانون آمریکا وارد کند.

اما تصمیمات ترامپ با تحولات خاورمیانه به طور جدی گره خورده و برای اینکه تحریم جدیدی علیه ایران در ژانویه اعلام کند، چشم به صحنه خاورمیانه دارد. اگر چالش بین ایران و جناح عربستان بالا بگیرد یا در سوریه،عراق و لبنان، نقش ایران از دید وی منفی باشد، تلافی آن را در صحنه تحریم‌ها به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ