کد خبر: ۷۰۶۳۲
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۵

تاثیر توافق اوپک بر افزایش ۴۷ درصدی قیمت نفت

تاثیر توافق اوپک بر افزایش ۴۷ درصدی قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات امروز در اطراف بالاترین رقم ۲۰۱۵ تاکنون در نوسان است که به علت کاهش تولید اوپک، قیمت نفت برنت طی سال جاری ۴۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، درحالی که قیمت برنت به علت چشم‌انداز مثبت تقاضا در میان کاهش تولید اوپک و روسیه در اطراف بالاترین رقم 2015 در نوسان است، قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود.هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 6 سنت کاهش 65.19 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک سنت افزایش 58.48 دلار معامله شد.

نفت برنت در 12 دسامبر به 65.83 دلار رسید که بالاترین قیمت از ژوئن 2015 به شمار می‌رود.حجم فعالیت‌های تجاری به علت ادامه تعطیلات کریسمس در بسیاری از کشورها به شدت پایین است.

به علت توافق کاهش تولید اوپک و کشورهایی نظیر روسیه، قیمت نفت برنت از نیمه سال 2017 تاکنون رشد 47 درصدی را ثبت کرده است. این توافق از ژانویه گذشته آغاز شد و تا پایان سال 2018 ادامه خواهد داشت.

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز گذشته گفته است،توازنی میان عرضه و تقاضا در سه ماهه نخست 2018 شکل خواهد گرفت به افزایش قیمت ها منجر خواهد شد.

کاهش تولید همراه با تقاضای مثبت در جهان ادامه می‌یابد به طوری که بسیاری از تحلیلگران معتقدند برای نخستین بار در سال 2018 یا 2019 حدود 100 میلیون بشکه نفت در روز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ