کد خبر: ۷۱۷۹۲
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

علت برکناری مدیران تاپیکو و دو هلدینگ/ تایید حقوق نجومی در پتروشیمی بورسی
مدیرعامل شستا اعلام کرد:

علت برکناری مدیران تاپیکو و دو هلدینگ/ تایید حقوق نجومی در پتروشیمی بورسی

مدیرعامل شستا با اعلام علت برکناری مدیران تاپیکو و دو هلدینگ دارویی و ساختمانی، عمران، دریافت حقوق نجومی توسط دو عضو هیئت مدیره پتروشیمی حاضر در بورس را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی لطفی در گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته برنامه پایش اظهار داشت: در پی فرمان ۹ گانه وزیر کار، همه افرادمشمول ماده 241 قانون تجارت و عضو هیات مدیره دو یا چند شرکت استعفا دادند و ماده 241 قانون تجارت کامل در شستا انجام شده است.

وی در برابر این نکته که با این وجود طبق اطلاعات منتشره در کدال افرادی چون ا. خ. عضو هیئت مدیره هلدینگ تاپیکو و بورس کالا ، ا. ت. عضو هیئت مدیره پتروشیمی ابادان و استاندار کنونی استان فارس ، م. ش. نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی مرجان و مدیر عامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی شیمی بافت، م. م. عضو هیئت مدیره پتروشیمی فارابی و عضو هیئت مدیره سرمایه‌گذاری دانایان پارس و مدیرعامل پتروشیمی زنجان، همچنان فعال هستند، گفت: نمی‌توانیم شرکت‌ها را مجبور به تغییر اعضای هیئت مدیره کنیم ولی می توانیم اشخاص را وادار کنیم تا استعفا دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقدام انجام شده ولی فرایند آم زمان بر بوده و به تایید سازمان بورس نیاز دارد. در این میان مدیران عامل هلدینگ های تاپیکو، دارویی و ساختمان که بازنشسته بودند را برکنار کردیم.

لطفی درباره وضعیت بازنشستگان شاغل در شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو شامل امین بیانک مدیرعامل پتروشیمی غدیر، مهرداد گرمسیری قائم مقام پتروشیمی غدیر ، مسعود جمشیدی عضو هیئت مدیره پتروشیمی فارابی، مسعود جبرئیلی مدیر عامل پتروشیمی آبادان هم توضیح داد: در حال جایگزین کردن این افراد بوده و می‌توانیم در ماه 60 ساعت از این گروه استفاده کنیم .

لطفی در برابر این سئوال که چرا هر یک از دو عضو موظف هیات مدیره پتروشیمی فن آوران ( که با سرمایه 95 میلیارد تومانی در بورس حاضر است) ماهانه بیش از 17 میلیون تومان حقوق دریافت اما به کارخانه هم نمی‌روند، با تایید دریافتی و دور کاری این دو عضو هیئت مدیره گفت: مدیر عامل این شرکت مقیم خوزستان است و دریافتی‌ آن کم است، اما در حال تغییر دو عضو هیئت مدیره پتروشیمی فن آوران هستیم و بزودی این افراد برکنار می شوند و وضعیت حقوقی آنها را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ