کد خبر: ۷۲۰۱۷
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

راهکار جدید مجلس برای جلوگیری از افزایش 50 درصدی قیمت بنزین

راهکار جدید مجلس برای جلوگیری از افزایش 50 درصدی قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از راهکار جدید نمایندگان ملت برای عدم افزایش قیمت بنزین در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره‌خانی با رد هرگونه افزایش قیمت بنزین در سال 97 به خانه ملت گفت: اگر بخواهیم قیمت‌ حامل‌های انرژی را آن‌طور که مدنظر دولت است، واقعی کنیم باید سایر موارد و دیگر کالاها و اقلام را نیز مدنظر داشته باشیم.به عنوان مثال، وقتی که 10 درصد افزایش حقوق برای کارمندان، بازنشستگان و کارگران در سال آینده مدنظر قرار گرفته شده،منطقی نیست قیمت‌ها را 50 درصد افزایش دهیم. در لایحه‌ای که دولت در بخش حامل‌‌های انرژی به مجلس پیشنهاد کرده، این توازن برقرار نیست.

وی با طرح سؤال که آیا راه دیگری برای تأمین درآمد دولت به جز محل افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی وجود ندارد که به جامعه شوک وارد نشود؟ افزود: آیا نمی‌توان رقمی حدود 14 یا 15 هزار میلیارد تومان که از محل حذف یارانه پردرآمدها به دست می‌آید را صرف تولید و اشتغال کرد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین راهکار افزایش پیدا نکردن قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده این است که همین رقم را به اضافه دو برابر تسهیلات بانک‌‌ها که حدود 60 هزار میلیارد تومان می‌شود، برای تولید و اشتغال هزینه کنیم. از این طریق قیمت حامل‌های انرژی نیز افزایش پیدا نخواهد کرد.

قره‌خانی ادامه داد: مردم تحمل فشار اقتصادی را ندارند،.اول باید مردم را از نظر اقتصادی و معیشتی توانمند کنیم و قدرت خرید بالا برود،سپس نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کنیم. در مجلس قبول داریم قیمت فعلی حامل‌های انرژی نسبت به معمول جهانی و منطقه‌ای پایین است اما از طرفی نیز معتقدیم در شرایط فعلی اقتصادی، هرگونه افزایش قیمت مناسب نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ