کد خبر: ۷۳۷۴۶
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۹

درخواست سیف برای حضور بانک‌های ایرانی در سوئیس/ شرط کشور صلح و آرامش
در دیدار با سفیر اعلام شد:

درخواست سیف برای حضور بانک‌های ایرانی در سوئیس/ شرط کشور صلح و آرامش

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار سفیر سوئیس خواستار همکاری بانک مرکزی و نهاد نظارتی سوئیس در سرعت بخشیدن به فرآیند صدور مجوز تاسیس شعب بانک های ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌الله سیف در دیدار سفیر سوئیس در تهران با بیان اینکه بانک‌های ایران در چارچوب مقررات بین المللی فعالیت می‌کنند و گام‌های بلندی برای تطبیق با استانداردهای جهانی برداشته شده،اظهارداشت: برنامه اصلاح ساختار بانک‌ها در دو زمینه استاندارد کردن عملیات بانکی و تطبیق با مقررات بین‌المللی و اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی در حال انجام است.

وی در خصوص اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی‌ بانک‌های ایران تاکید کرد: بانک‌های ایرانی تحت ارزیابی کیفیت دارایی هستند و باتوجه به نتیجه بررسی‌ها، برای هر بانک، برنامه اصلاح ساختار خاص طراحی خواهد شد.

لایتنر سفیر سوئیس در تهران نیز ضمن ابراز تمایل به گسترش ارتباطات بانکی ایران و سوییس از تلاش برای ترغیب بانک های سوئیسی به منظور همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و گفت: برای توسعه همکاری‌های بانکی لازم است تصویر شفاف‌تری از نظام بانکی ایران در دست باشد و این نشست را می توان مقدمه ای برای این موضوع دانست.

وی ضمن ابراز خشنودی از اقدامات انجام شده در توسعه روابط بانکی دو کشور گفت: درخصوص صدور مجوز تاسیس شعب بانک های ایران در سوییس با مقامات بانکی مذاکره خواهم کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ