کد خبر: ۷۳۹۳۸
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

حقوق‌ کمتر از ۲.۳ میلیون تومان معاف ازمالیات شد/ نحوه مالیات حقوق های بالاتر
با مصوبه مجلس:

حقوق‌ کمتر از ۲.۳ میلیون تومان معاف ازمالیات شد/ نحوه مالیات حقوق های بالاتر

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای حقوق های ماهانه زیر ۲.۳ میلیون تومان را از مالیات معاف و برای حقوق‌های بالاتر از این رقم نیز مالیات پلکانی پیش بینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الف تبصره 6 این لایحه را تصویب رساندند که براساس آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 4 اسفند سال 66 و اصلاحات بعدی آن در سال ۹۷ سالانه مبلغ 27.6 میلیون تومان تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه و غیره به استثنای تبصره یک و دوی قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به امور پژوهشی و دانشگاهی مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد و نسبت به مازاد چهاربرابر، تا 6 برابر 25 درصد و نسبت به مازاد 6 برابر 35 درصد تعیین می‌شود.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ 21.6 میلیون تومان تعیین می‌شود.این بند با ۱۵۲ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ