کد خبر: ۷۴۰۵۷
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

نظر نماینده مجلس درخصوص افزایش منتقدان پرونده طوسی

نظر نماینده مجلس درخصوص افزایش منتقدان پرونده طوسی

نایب‌رئیس فراکسیون امید درحالی که تبرئه قاری قرآن مشهور منتقدان زیادی پیدا کرده،گفت: وقتی مسئله‌ای اذهان عمومی را در این ابعاد درگیر می‌کند، انتظار می‌رود مدعی‌العموم بتواند در سطح دیگری به پرونده وارد شده و دادخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید طوسی تبرئه شد و همین خبر کافی بود تا دوباره به صدر خبرها بازگردد. تبرئه وی منتقدان بسیاری پیدا کرده، از خانواده کودکان قرآنی گرفته تا نمایندگان مجلس، به‌ویژه امیدی‌ها. آنها می‌گویند افکار عمومی جریحه‌دار شده است. گله خانواده‌ها به مجلس رسیده، پدر دو کودک شاکی پرونده طوسی، راهی کمیسیون اصل ٩٠ شده‌‌ و گله‌ها را با نمایندگان مجلس در میان گذاشته‌اند.

حالا فراکسیون امید آستین‌ها را بالا زده، وزیر دادگستری و معاون پارلمانی قوه قضائیه میهمان هیئت‌رئیسه فراکسیون امید شده‌‌اند و نمایندگان به‌جز برخی، ابهام‌ها و سؤال‌ها را با آنها در میان می‌گذارند. چکیده جلسه اینکه نه حرف‌های وزیر دادگستری و نه حرف‌های معاون پارلمانی قوه قضائیه قانع‌کننده به نظر نمی‌آید.

عبدالکریم حسین‌زاده نایب‌رئیس فراکسیون امید به روزنامه شرق گفت: افکار عمومی به‌شدت درگیر این مسئله شده بنابراین وقتی مسئله‌ای از سطح عادی خارج شده و اذهان عمومی را در این ابعاد درگیر می‌کند، انتظار می‌رود مدعی‌العموم بتواند در سطح دیگری به پرونده وارد شده و دادخواهی کند.

وی تأکید دارد: پرونده شکایت از طوسی فردی نیست. باید پرونده را در سطح کلان بررسی کنند و دو فراکسیون امید و حقوق شهروندی و کمیسیون اصل ٩٠ به این مسئله ورود جدی داشته باشند. اینکه بخواهیم با این مسئله برچسب پاسداری از حریم دین بزنیم درست نیست. باید در مقابل موضوعات بایستیم. لازمه این موضوع این است که در دادگاه تجدیدنظر وضعیت آن مشخص شده و دوباره پیگیری‌های لازم صورت گیرد.آخر چطور می‌توانیم آسیب روحی و روانی واردشده به این بچه‌ها را کاهش دهیم. صدمه و لطمه روحی و روانی به این سادگی‌ها قابل جبران نیست.

درخواست حسین‌زاده درباره شخص طوسی نیز این است که باید از همه مسائل عمومی منع شود. باید از فعالیت‌های جمعی رسانه‌های ملی و صداوسیما حذف شود. نباید در فضاهای دینی حضور یابد تا بستر جامعه التیام یابد.

محمودصادقی نیز جزء معدود نمایندگانی است که درخواست خانواده شاکیان را لبیک گفت و پای حرف انها نشست. فراکسیون امید بنا دارد به‌طور‌جدی این مسئله را بررسی کند.نمایندگان عضو تأکید دارند باید در پرونده طوسی تجدیدنظر صورت بگیرد یا اینکه مدعی‌العموم وارد شده و بررسی‌های بیشتری را طلب کند.

بهرام پارسایی می‌گوید: در آن جلسه به جزئیات مسئله وارد شدیم. دغدغه و نگرانی‌هایی در مسیر این پرونده وجود داشت. معاون قوه قضائیه و وزیر دادگستری توضیحاتی دادند که قانع‌کننده نبود. قرار شد ادامه این بحث با حضور مقام‌های قضائی در فراکسیون امید بررسی شود. نحوه سیر پرونده نگران‌کننده بود و قرار شد کمیته حقوقی فراکسیون امید به مسئولان قضائی اجازه تشکیل جلسه بدهد. در مورد پرونده‌ای مانند طوسی باید آسیب واردشده به افکار عمومی و جریحه‌دار‌شدن حس مردم در نظر گرفته شود.

وی افزود: ما به دنبال اعاده حیثیت فرزندان آسیب‌دیده در این پرونده هستیم. کسر شأن ماست کار برخی بچه‌های قرآنی به استفاده از قرص اعصاب و روان رسیده باشد و حال و روز روحی و روانی خوشی نداشته باشند. این پرونده خیلی پیچیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ