کد خبر: ۷۴۰۹۶
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

مخالفت رئیس پنتاگون با ترامپ درباره گزینه های نظامی علیه ایران

مخالفت رئیس پنتاگون با ترامپ درباره گزینه های نظامی علیه ایران

بنابر اعلام واشنگتن پست، رئیس پنتاگون به درخواست ترامپ مبنی بر ارائه طرح‌هایی درباره گزینه‌های نظامی علیه ایران جواب رد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واشنگتن پست در گزارشی از قول برخی مقام‌های آمریکا اعلام کرد رئیس پنتاگون در ماه می به درخواست ترامپ در مورد ارائه طرح‌هایی درباره گزینه‌های نظامی علیه ایران جواب رد داده است.

بنابر این گزارش ، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در 40 سال سابقه کاری خود در کسوت تفنگداری، وجهه‌ای برای خود به عنوان یک مبارز جنگجو ساخت. اما او طی یک سال اخیر، یاد گرفته که نقشی متفاوت ایفا کند: چک و ممانعت کردن از اقدامات ترامپ که از روی انگیزی آنی و بدون فکر قبلی اقدام می‌کند.

سوال بزرگ آن است که متیس تا کی می‌تواند به عنوان یک نیروی برآمده از تداوم و احتیاط اقدام کند و همچنان بتواند روی ترامپ بی تابی که خواهان حمله به دشمنان آمریکا و پیروزی آسان در جنگ‌ها است، نفوذ داشته باشد.

این روزها نفوذ متیس را در سراسر دولت(آمریکا) شعاع افکنده و در مکان‌هایی چون افغانستان و سومالی خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی است و در برابر خواسته‌های رئیس‌جمهور برای خروج مقاومت می‌کند. وی در قبال ایران و کره شمالی، میل ترامپ برای نشان دادن توانمندی نظامی را فرونشانده و محدود کرده است.

اواخر ماه می بود که در یک لحظه حساس، مقامات آمریکایی به طور فزاینده‌ای از رفتار تهاجمی ایران نگران شده بودند.

متیس برای چند هفته در برابر خواسته‌های کاخ سفید برای ارائه گزینه‌های نظامی در قبال ایران مقاومت کرد و آن زمان بود که ترامپ تصریح کرد وی از پنتاگون خواستار ارائه یک مجموعه‌ای از طرح‌ها است که شامل هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک‌های بالستیک ایران یا هدف قرار دادن قایق‌های تندروی ایرانی شود.

به گفته چند مقام آمریکایی، پس از تاکید‌های ترامپ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و اعضای دفترش درخواست رئیس‌جمهور را در یک تماس ویدئو کنفرانسی باوزیر دفاع آمریکا مطرح کردند اما متیس این درخواست را رد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ