کد خبر: ۷۴۲۷۴
۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

رویداد مهم دو زیرمجموعه سایپا و جهش ۱۴۰ درصدی سود یک شرکت

رویداد مهم دو زیرمجموعه سایپا و جهش ۱۴۰ درصدی سود یک شرکت

دو زیرمجموعه سایپا یعنی لیزینگ رایان سایپا و زامیاد از افزایش ۲۶ درصدی سود و اثر انتقال جدید تولید جدید خبر دادند و یک شرکت هم اقدام به تعدیل ۱۴۰ درصدی سود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین روز هفته قبل ، شرکت لیزینگ رایان سایپا از افزایش 26 درصدی پیش بینی سود و زامیاد از تغییر در ترکیب تولید - فروش محصولات خبر دادند و با توقف نماد روبرو شدند.

کارتن ایران هم که فردا به مجمع فوق العاده می رود ، بعد از اعلام مزایده فروش انبار با کاربری صنعتی به مساحت حدود 7000 متر مربع با 4400 متر سوله ، اقدام به تعدیل مثبت اما غیر عملیاتی 140 درصدی سود کرد.

افزایش 26 درصدی سود "ولساپا"

براساس این گزارش، "ولساپا" با سرمایه بیش از 90 میلیارد تومانی ، سود 166 ریالی هر سهم را 26 درصد افزایش به 210 ریال رساند و دلایل این رویداد را پیش بینی افزایش درآمد فروش به مبلغ 119.178 میلیون ریال ناشی از افزایش تعداد فروش از 120.000 دستگاه به 142.000دستگاه همگن با وام 120 میلیون ریالی ، افزایش خالص سایر درامد های غیر عملیاتی به مبلغ 385.000 میلیون ریال ناشی از افزایش سود حاصل از پیش خرید خودرو از خودرو سازان و افزایش سایر اقلام عملیاتی به مبلغ 1800 میلیون ریال ناشی از تحقق سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت سپهر باستان اعلام کرد.

اثر انتقال خط تولید محصول از پارس خودرو به زامیاد

"خزامیا" که هم با سرمایه اسمی حدود 553 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد، اعلام کرد ترکیب قبلی تولید و فروش شامل 12 مورد وانت NI تاخوگراف فرمان دو تکه- ABS - وانت NIB تاخوگراف – فرمان دو تکه- ABS -وانت دیزل ND -یورو ، -تاخوگراف – فرمان دوتکه - ABS 4-وانتNIتاخوگراف– فرمان دو تکه- ABS - شش دنده با ایموبلایزر ،-وانتNIBتاخوگراف– فرمان دو تکه- ABS-شش دنده با ایموبلایزر ، -وانت پادرا ، انواع کامیون و کامیونت - ( باری و کشنده و آتش نشانی) 8، وانت درکا ، مینی تراک ( تک کابین و دوکابین ) ، وانت JINBEI ( دیزل و بنزینی) ، انواع مینی بوس و ون مسافربری-( A3615) و انواع اتوبوس بود اما ترکیب جدید تولید وانت rich ( تک کابین و دوکابین) لحاظ شده است .

این شرکت با اشاره به سطر 5 بند نتیجه گزارش تفسیری عملکرد 9 ماهه اول سال جاری که به برنامه انتقال محصول rich از شرکت پارس خودرو به شرکت زامیاد در 3 ماهه پایانی سال جاری اشاره داشته و در 30 آذر منتشر شده، اعلام کرد، انتقال خط تولید وانت تک کابین ودوکابین rich از شرکت پارس خودرو به شرکت زامیاد با موفقیت به پایان رسیده و به دلیل تیراژ اندک تولید محصول در سال ابتدائی تولید ( حدوداً 200 دستگاه ) عملیات مذکور در کوتاه مدت از تاثیر سود و زیانی قابل ملاحظه ای برخوردار نیست. 

رشد 140 درصدی سود "چکارن"

کارتن ایران هم با سرمایه 18.2 میلیارد تومانی ، سود هر سهم را با بیش از 140 درصد رشد از 175 به 420 ریال رسانده و طی 10 ماه هم 274 ریال را محقق و اعلام کرد علت این تغییر، افزایش درآمدغیر عملیاتی ناشی از افزایش سود حاصل ازفروش انبار شرکت است.

درآمد منظور شده "چکارن" در آخرین پیش بینی شرکت ( 6 ماهه ) حدود 110000 میلیون ریال بوده ولی درآمد تحقق یافته 160000 میلیون ریال است که با عنایت به عملکرد واقعی ده ماهه و پیش بینی 2 ماهه سود خالص فعلی مبلغ 76487 میلیون ریال منظور شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ