کد خبر: ۷۵۳۵۳
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

گزارش رسمی

گزارش رسمی "وبصادر" از نتایج مجمعی که با مدیر جدید و گریز مدیر قبلی برگزار شد

بانک صادرات گزارش رسمی تصمیمات مجمع که با مدیر جدید برگزار شد را منتشر کرد اما همچنان مدیر قبلی و قائم مقام فعلی هیچ توضیحی در مورد توقف 19 ماهه نماد نداده و از رسانه ها گریزان تر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه مربوط به صورت های مالی اسفند 95 بانک صادرات ، 15 بهمن با حضور 86 درصد سهامداران برگزار شد که در آن رویداد ، حجت اله صیدی که چند روز قبل از مجمع مدیرعامل و جانشین سیاوش زارعتی شده بود، برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت را اعلام کرد.

براساس  این گزارش، توقف نماد "وبصادر" از تیر سال گذشته تاکنون ادامه دارد و صیدی در نظر دارد با ارایه اطلاعات و صورت های میاندوره ایی به بورس و سهامداران، زمینه نماد این بانک 5.7 هزار میلیارد تومانی را فراهم کند.

این درحالی است که زارعتی با وجود مدیریت 19 ماهه و همچنین تهران فر ( که معاون نظاتی سابق بانک مرکزی و قائم مقام بانک صادرات بود و هست)، نه تنها مجمع حاضر نشدند تا در مورد دلایل عدم ارایه اطلاعات و افزایش زیان و توقف طولانی نماد ( از تیر سال گذشته ) توضیح دهند ، بلکه هیچ توضیحی هم نداده اند و از رسانه ها گزیران شده اند.

در این میان  ، بانک صادرات بعد از دو هفته از برگزاری مجمع ، اقدام به انتشار گزارشی از نتایج کرده که به شرح زیر است:

1. پس از قرائت گزارش هیات مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی،صورتهای مالی تلفیقی گروه و بانک،شامل تراز نامه بانک به تاریخ 30 اسفند سال 95 ،صورت حساب سود و زیان جریان وجوه نقد،صورت تغییرات حقوق صاحبان سهام و صورت عملکرد سپرده های سرمایه گذاری برای سال منتهی به تاریخ مزبور با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

2.سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی(اصلی و علی البدل) برای مدت یک سال(پایان سال 96) تعیین و حق الزحمه وی حدود 1.8 میلیارد تومان مشخص شد.

3.معاملات مشمول مفاد ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت به شرح بند 25 گزارش حسابرس مستقل  و بازرس قانونی و یادداشت توضیحی شماره 60 صورتهای مالی مورد تایید و تنفیذ مجمع قرار گرفت.

4.با توجه به شرایط حاضر و با عنایت به عدم وجود  سود قابل تقسیم،پاداشی برای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جهت عملکرد سال 95فمورد تصویب مجمع قرار نگرفت.

5.رعایت الگو و ضوابط ابلاغی دولت درخصوص تعیین حقوق و مزایای مدیرعامل،اعضای هیات مدیره و هیات عامل برای برای سال مالی جاری و همچنین ضوابط مربوط به عضویت و حقوق و مزایای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های وابسته،مورد تاکید مجمع قرار گرفت.

6.در راستای ماده 87اساسنامه بانک،مجمع حق حضور اعضای غیر موظفهیات مدیره را حداکثر به مبلغ 1.65 میلیون تومان(بصورت ناخالص) و منوط به شرکت حداقل 2 جلسه در ماه تعیین و برای شرکت در جلسات کمیته های نظام راهبری و حاکمیت شرکتی،ماهانه مبلغ 850 هزار تومان بصورت ناخالص به شرط تشکیل حداقل یک جلسه در ماه تعیین و تصویب کرد.

7.روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد جهت درج آگهی های بانک در سال جاری تعیین شد.

8. مفاد نامه مورخ 27 آذر سال 96 بانک مرکزی در جلسه قرائت شد و تصمیمات ذیل با رعایت صرفه و صلاح بانک و سهامداران اتخاذ شد:

8-1. درخصوص بند یک نامه مذکور با موضوع اعمال ثبت های اصلاحی لازم  حداقل به مبلغ 850 میلیارد تومان بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول،با توجه به توضیحات هیات مدیره به مجمع،مقرر شد اسناد و مدارک مثبته به حسابرس و بانک مرکزی ارائه و در صورت نیاز طبق نظر مراجع فوق با رعایت صرفه و صلاح بانک  و سهامداران نسبت به اصلاح و ثبت کسری ذخایر اقدام شود.

8-2. با عنایت به بند 2 نامه مذکور،مبنی براعمال ثبت های اصلاحی لازم به مبلغ 338.2 میلیارد تومان بابت کسری ذخیره محاسبات اکچوئری صندوق بازنشستگی کارکنان،مجمع کنترل محاسبات صورت گرفته و ثبت ذخیره مورد نظر را مورد تاکید قرار داد.

8-3.با توجه به بند 3 نامه مذکور مبنی بر اعمال ثبت های اصلاحی  و لحاظ نمودن ذخایر لازم به مبلغ 840 میلیارد تومانبابت جریمه اضافه برداشت از حساب جاری نزد بانک مرکزی  برای سال مالی 95،مقرر شد با توجه به تفاهم نامه منعقده فی ما بین بانک مرکزی و صادرات اقدام لازم صورت پذیررد.

8-4.در رابطه با بند 4 نامه مذکور مبنی بر اعمال ثبت های اصلاحی درخصوص برگشت مبلغ 180 میلیارد تومان  از درامد شناسایی شده بابت سود تسعیر ارزهای مورد مطالبه از بانک مرکزی،پیگیری و انجام اقدامات لازم در جهت تعیین تکلیف موضوع مذکور مورد تاکید مجمع قرار گرفت.

8-5.درخصوص مفاد بند 5 نامه مذکور مبنی بر اعمال ثبت های اصلاحی و لحاظ 400 میلیارد تومان ذخایر لازم بابت درآمد شناسایی شده اوراق مشارکت شرکت های تابعه وزارت نیرو در سال 94،با توجه به اظهارات هیات مدیره مبنی بر وصول بخش قابل توجهی از مطالبات مذکور در سال جاری،مجمع ارائه مستندات لازم  به مراجع ذیربط را مورد تاکید قرار داد.

8-6.با عنایت به بند 6 نامه مذکور مبنی بر ارائه مستندات کافی درخصوص درامد شناسایی شده به مبلغ 4.98 هزار میلیارد تومان بابت سود مطالبات از دولت طی سنوات گذشته،حداکثر تا پایان سال جاری،مجمع ارائه مجدد محاسبات مربوطه به بانک مرکزی و سازمان حسابرسی را مورد تاکید قرار داد.

9. مجمع به محمد عیسی یکتا عربانی مدیر امور حقوقی بانک وکالت داد شخصا یا از طریق توکیل به غیر،ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضا ذیل دفاتر ثبت اقدام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ