کد خبر: ۷۵۳۶۲
۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱

ایران خودرو و سایپا خصوصی اما وابسته به دولت هستند/ علت
معاون وزیر صنعت:

ایران خودرو و سایپا خصوصی اما وابسته به دولت هستند/ علت

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ایران خودرو و سایپا خصوصی هستند ، علت وابستگی به دولت این دو خودروساز را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محسن صالحی نیا اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند با اتکا به سرمایه و توانمندی های موجود در همکاری مشترک با خودروسازان صاحب نام بین المللی به سطح مناسبی از تیراژ و تنوع در تولید خودرو و برسد.

وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم خودروسازی با اتکا به سرمایه و مدیریت بخش خصوصی از سال های پیش مطرح شده،اضافه کرد: بخش خصوصی اکنون در تولید خودروهای تجاری و سنگین با درصد بالاتر و خودروهای سواری با درصد پایین تر فعالیت می کند و مسئله ورود بخش خصوصی به صنعت خودروسازی نکته تازه ای نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: البته قطب مفهوم نسبی است و نمی توان آن را با خط و مرز مشخصی شناخت. مهم سهم از تولید و قطعه سازی است و اینکه هر یک از خودروسازان از منظر کمیت و کیفیت تولید با یکدیگر رقابت کنند و از دل این رقابت است که شاخص هایی چون تنوع در تولید، جلب رضایت مشتریان، خدمات پس از فروش، کیفیت مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی بهبود پیدا می کند.

صالحی نیا گفت: هم اکنون دو تا سه گروه کارآمد در بخش خصوصی داریم که می توانند قطب سوم خودروسازی در ایران را راه بیندازند. این گروه ها در بازار تولید خودروهای سبک و سواری سهمی اندک یعنی نزدیک به 10 درصد تولید را دارند.برای حضور بخش خصوصی در تولید خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد، وزارت صنعت از نظر صدور مجوزها،پشتیبانی ها و سیاست گذاری تمایزی بین خودروسازان قائل نیست. روش های ما روشن، شفاف و برای همه قابل رصد است.

وی افزود: از نظر قانون تجارت هم دو قطب دیگر خودروسازی در ایران خصوصی است و سهم دولت کمتر از 20 درصد است اما ابعاد و اندازه اقتصادی صنعت خودرو باعث شده دولت در زمینه همکاری مشترک این صنعت با برندهای خارجی نقش حمایتی ایفا کند. همین امر موجب شده صنعت خودرو وابسته به دولت به نظر برسد در حالی که سیاست گذار ، تفکیکی میان صنایع قائل نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ