کد خبر: ۷۷۲۴۹
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱/۱۴

رتبه جدید ایران در ذخایر سنگ آهن جهان
برای سال۲۰۱۷ مشخص شد:

رتبه جدید ایران در ذخایر سنگ آهن جهان

مجموع ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال گذشته میلادی ۱۷۰ میلیارد تن بوده که ایران با ۲.۴ تا ۲.۶ میلیارد تن ذخیره قطعی در مقام دهم جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،مجموع ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال گذشته میلادی 170 میلیارد تن بوده که در این بین، استرالیا با دارا بودن 50 میلیارد تن از این ذخایر در رتبه نخست جهان قرار دارد.روسیه و برزیل نیز به ترتیب با 25 میلیارد تن و 23 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهان ایستادند.

همچنین، چین با دارا بودن 21 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به عنوان چهارمین کشور برتر این فهرست قرار گرفت و برخورداری از 8 میلیارد و 100 میلیون تن ذخایر سنگ آهن، هند را در رتبه پنجم این فهرست قرار داد.

در این رده بندی، اوکراین با 6 میلیارد و 500 میلیون تن در رتبه ششم، کانادا با 6 میلیارد تن در رتبه هفتم، سوئد با سه میلیارد و 500 میلیون تن در رتبه هشتم و آمریکا با 2 میلیارد و 900 میلیون تن در رتبه نهم جهان قرار گرفتند.

پیش از این میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن ایران افزون بر 3.1 میلیارد تن ذکر شده بود که از این رقم 2.4 تا 2.6 میلیارد تن به عنوان ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.سنگ آهن سنگان (خراسان رضوی) با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، گل گهر سیرجان (کرمان) با ذخیره یک میلیارد و 135 میلیون تن و چادرملو (یزد) نیز چند صد میلیون تن ذخیره دارد و به عنوان بزرگترین معادن در این بخش محسوب می شوند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ