کد خبر: ۷۷۶۹۹
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۲/۱

دلایل تعدیل مثبت و منفی سود 4 شرکت + عدم فروش دارایی

دلایل تعدیل مثبت و منفی سود 4 شرکت + عدم فروش دارایی "وسینا و وبیمه"

4 شرکت صنعتي بهشهر، کربن ایران، داروسازي عبيدي و کيمياي زنجان گستران دلایل کاهش و افزایش سود هرسهم را اعلام کردند و بانک سینا و سرمایه گذاری صنعت بیمه هم از عدم فروش دارایی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان انتشار اطلاعات شرکت های بورسی و فرابورسی در کدال، صنعتي بهشهر از کاهش سود و 3 شرکت کربن ایران ، داروسازي عبيدي و کيمياي زنجان گستران ازافزایش سود و بانک سینا و سرمایه گذاری صنعت بیمه هم در مورد فروش دارایی خبر دادند.

براساس این گزارش، "غبشهر" که با سرمایه 300 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد، پیش بینی سود 384 ریالی هر سهم سال مالی آذر جاری را با 28 کاهش به 275 ریال رساند و اعلام کرد: بودجه تعدیلی با در نظر گرفتن این مفروضات تهیه شده است:

1 - افزايش نرخ فروش محصولات شرکت از ابتداي خرداد 97 به ترتيب محصولات جامد 18 و مايع 14 درصد.

2 - تخفيفات فروش براساس شرايط بازار فروش

3- نرخ ارز منظور شده جهت خريد روغن خام 38000 ريال

4- نرخ ارز منظور شده جهت خريد مواد بسته بندي و ساير مواد 42000 ريال

5- هزينه هاي عمومي و اداري براساس تورم سالانه

6- طبق مصوبه هيات وزيران به ازاي هر دلار خريد مواد اوليه به واردکنندگان مبلغ 4 هزار ريال سوبسيد اعطا خواهد شد. کاهش 39 درصدی در سود خالص پیش بینی شده شرکت عمدتا ناشی از عدم تصویب افزایش نرخ فروش محصولات شرکت (علیرغم کاهش قابل توجه در تخفیفات اعطایی) و همچنین افزایش نرخ ارز جهت خرید مواد اولیه وارداتی (روغن خام) است.

"دعبید" هم که با سرمایه 67.2 میلیارد تومانی در بورس حاضر است، سود هر سهم سال مالی آذر جاری را با 24 افزایش از 1449 به 1800 ریال رساند و اعلام کرد: عمده افزایش ناشی از افزایش مبلغ فروش نسبت به اولین پیش بینی سال مالی و عمدتاً ناشی از افزایش سهم فروش و استقبال بیشتر برخی از محصولات شرکت در بازار به نسبت پیش بینی اولیه بوده که متعاقباً شرکت با توجه به روند فروش و مانیتورینگ این محصولات در سه ماهه اول نسبت به اولین پیش بینی اقدام به افزایش پیش بینی فروش این محصولات و تسری آنها به 9 ماهه آخر سال کرده است.

همچنین با توجه به این مورد و افزایش مبلغ ورودی های شرکت و ادامه سیاست کاهش دوره وصول مطالبات، حجم تأمین مورد نیاز شرکت برای ادامه سال کاهش و بالتبع آن هزینه مالی پیش بینی شده نیز نیاز به کاهش دارد.

شرکت فرابورسی "کيميا" که هفته گذشته مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از سود انباشته گرفته، پیش بینی سود هر سهم را با 36 درصد رشد از 2100 به 2850 ریال رساند و این رویداد را ناشی از افزایش 34 درصدی فروش واقعی نسبت به فروش پیش بینی شده منتهی به اسفند گذشته دانست که افزایش حدود 34 درصدی هر سهم را در پی خواهد داشت.

"شکربن" هم در مورد تعدیل مثبت 35 درصدی سود هر سهم سال مالی 96 توضیح داد: 1-با توجه به افزایش 8درصدی در تولید و فروش سال 96 نسبت به بودجه و همچنین افزایش 10 درصدی در ارزش ریالی فروش و محاسبات مقدماتی سود و زیان ، پیش بینی می گردد سود هر سهم شرکت به مبلغ 880 ریال افزایش یابد. بدیهی است ارقام مذکور بعد از بررسی توسط حسابرس و بازرس قانونی میتواند تغییر یابد.

2-بر اساس سیاست های کمیته ساماندهی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ابلاغیه شرکت تاپیکو و مصوبات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، مقرر شده سهام شرکت های گروه کربن ایران در شرکت دوده صنعتی پارس واگذار گردد. بر این اساس با توجه به سهامداری شرکت کربن ایران در شرکتهای مذکور در صورت فروش سهام اثرات تغییر سود و زیانی برای این شرکت متصور  است که اعلام مبلغ آن در صورت فروش اطلاع رسانی می شود.

"وسینا" هم از عدم فروش 100درصدی سهام شرکتهای مدیریت سرمایه گذاری کوثربهمن و توسعه سینا به دلیل نبود متقاضی خبر داد

"وبیمه" نیز بعد از اعلام هفته گذشته فروش 99.99 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری راهبرد بیمه به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان ( که شرکت ایده پردازان ارتباط آریا خریداری شده و خالص ارزش آن برای سرمایه گذاری صنعت بیمه بیش از 12.2 میلیارد تومان است) اعلام کرد هیچ گونه درخواستی برای پروژه منطقه 22 ، شرکت توسعه عمران بیمه ، کارگزاری سپهر باستان ، خدمات مهندسی مشاور ثبت نشده بود .

این شرکت در نظر داشت حصه شرکت در پروژه تجاری - اداری گلستان خیام در مجاورت دریاچه خلیج فارس (منطقه 22) مشتمل بر 5925 مترمربع بنای مفید تجاری شامل 85 واحد تجاری به قیمت پایه 1,068,000 میلیون ریال. 6723 مترمربع بنای مفید اداری در 2 برج مستقل شامل 80 واحد اداری به قیمت پایه 532,000 میلیون ریال، 22.67 درصد سهام شرکت توسعه عمران بیمه به ارزش پایه 197.240 میلیون ریال ، 33.598 درصد سهام شرکت خدمات مهندسی مشاور ایران به ارزش پایه 153.575 میلیون ریال و 20 درصد سهام شرکت کارگزاری سپهر باستان به ارزش 38.000 میلیون ریال را واگذار کند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ