کد خبر: ۷۷۷۹۷
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۲/۳

رسمیت طلب 80 هزار میلیاردی بدهی تامین اجتماعی و تهاتر 50 هزارمیلیاردی
معاون وزیر کار خبر داد :

رسمیت طلب 80 هزار میلیاردی بدهی تامین اجتماعی و تهاتر 50 هزارمیلیاردی

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت کار از رسمی شدن طلب 80 هزار میلیارد تومانی و تهاتر 50 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیشنهاد اصلاحات در صندوق ها به دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سرزعیم درباره برنامه های وصول طلب 80 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت به ایرنا گفت: قرار نیست وجهی پرداخت شود. این بدهی به تازگی به رسمیت شناخته شده و بخش عمده این مبلغ، بدهی بانک رفاه به بانک مرکزی است که تهاتر می شود. همچنین خود شرکت ها می توانند این مبلغ را تهاتر کنند.

وی درباره تاثیر این اقدام بر بحران زدگی صندوق ها گفت: این پرداخت ها اتفاق ویژه ای برای خروج صندوق ها از بحران ایجاد نمی کند زیرا وضعیت صندوق ها مشکل بسیاری دارد.بیشتر پول صندوق بازنشستگی را دولت پرداخت می کند و اگر دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم احتمالا همه صندوق های بازنشستگی را باید ملی کنیم.

سرزعیم گفت: دولت، مجلس و جامعه هیچکدام همراهی نمی کنند که اصلاحات صندوق های بازنشستگی صورت گیرد.پیشنهادهای مشخصی برای اصلاحات در صندوق ها  به دولت داریم اما تحقق آنها به همکاری جمعی نیازمند است. مساله فقط دولت نیست و مجلس باید در کنار کل جامعه همراه باشد تا اهداف مورد نظر محقق شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ