کد خبر: ۷۸۳۰
۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۹/۱۲

رئیس کمیسیون اصل۹۰ :انحلال هیچ بانکی مطرح نیست

رئیس کمیسیون اصل۹۰ :انحلال هیچ بانکی مطرح نیست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با رد خبر انحلال یک بانک خصوصی در روزهای آینده گفت: پرونده تخلفات مدیران یک مؤسسه اعتباری و یک شرکت بیمه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس محمدعلی پور مختار در پاسخ به درخواست تسنیم مبنی بر اعلام صحت و سقم خبر انحلال یک بانک خصوصی توسط بانک مرکزی گفت: بحث انحلال هنوز مطرح نیست چراکه پرونده یک مؤسسه اعتباری و یک شرکت بیمه به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای رسیدگی به تخلفات مدیرانشان ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه انحلال سازوکار طبیعی خود را دارد، افزود: در زمان انحلال یک بانک یا مؤسسه باید وضعیت پولهای مردم و سپرده‌های سپرده گذاران تعیین تکلیف شود. ممکن است در نهایت رسیدگی پرونده بانک یا مؤسسه متخلف در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی آن مؤسسه سلب امتیاز شود و در آن زمان بانک مرکزی باید برای جایگزین آن فکری کند.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین تأکید کرد: از آنجایی که معلوم نیست [ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی] در آینده چه تصمیمی خواهد گرفت، نمی‌توان از انحلال و مباحثی مشابه صحبت کرد.

به‌گفته وی، هم اکنون پرونده تخلفات مسئولان مؤسسه اعتباری توسعه و شرکت بیمه توسعه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ