کد خبر: ۷۸۸۶۱
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۲/۵

نامه نمایندگان مجلس به روحانی درباره اثر مابه‌تفاوت ارز در تولید

نامه نمایندگان مجلس به روحانی درباره اثر مابه‌تفاوت ارز در تولید

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از ارسال نامه به رئیس‌جمهور برای یافتن راهکارهایی در راستای کاهش تأثیر تسهیل نرخ ارز بر تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تک‌نرخی‌کردن ارز در بازار به خانه ملت گفت: تصمیم دولت برای تک‌نرخی‌کردن قیمت ارز برای جلوگیری از قاچاق کالا یا حتی ارز تصمیم مناسب و بجایی بود اما به تولید ضربه وارد کرد.این تصمیم برای حمایت از تولید کارشناسی‌ شده نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ ارز در بودجه سال جاری طبق مصوبه مجلس، 3850 تومان تعیین شده، افزود: برخی تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه‌ خود با نرخ ارز 3850 تومانی گشایش اعتبار کرده‌اند اما امروز طبق تصمیم جدید بانک مرکزی، یکباره با نرخ ارز 4200 تومانی مواجه شده‌اند که همین مسئله تأثیرات منفی بر قیمت کالاها و تولیدات خواهد داشت.

فولادگر ادامه داد: به روحانی درباره تک‌نرخی‌کردن ارز و  تصمیم اخیری که گرفته‌اند، نامه نوشته‌ایم تا راهکاری پیدا شود تأثیر تسهیل نرخ ارز بر تولید کاهش یابد. بررسی مابه‌التفاوت نرخ ارز و تأثیر بر تولید، در دستور کار جلسات مداوم کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی قرار دارد و تا حصول نتیجه، آن را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ