کد خبر: ۷۹۱۰۵
۱۲:۲ - ۱۳۹۷/۲/۱۶

رضایت سیف از اشراف کامل نیما بر بازار ارز !

رضایت سیف از اشراف کامل نیما بر بازار ارز !

رئیس بانک مرکزی با اعلام اشراف کامل نیما بر بازار ارز و رضایت از این اقدام گفت:این سامانه مورد استقبال بازیگران بازار ارز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اله سیف در جمع مدیران عامل بانک ها و نمایندگان صرافی ها با بیان اینکه سامانه نیما در ابتدای شروع فعالیت، مورد استقبال بازیگران بازار ارز قرار گرفته، گفت: بانکها و صرافی ها به عنوان بازیگران اصلی این سامانه باید به جایگاه خود اشراف داشته باشند و با توجه به نقش موثر به ایفای فعالیت بپردازند و زمینه تقویت این سامانه را به عنوان ابزاری برای ثبات بازار ارز فراهم کنند.

وی افزود: در 4 دهه گذشته به دلیل عدم اشراف کامل در بازار ارز شاهد نوسانات و تلاطماتی در بازار ارز بودیم که خوشبختانه با فعالیت سامانه نیما اشراف همه جانبه بر بازار ارز در حال وقوع است. باید احتمالات و نواقص این سامانه مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا با قدرت بیشتری به فعالیت بپردازد،سامانه نیما در طول زمان می تواند عملکرد خود را نشان دهد و بانک مرکزی از هرگونه نقد و پیشنهاد در این زمینه با هدف ارتقای عملکرد سامانه نیما استقبال می کند.

این مقام مسئول با تاکید برلزوم انگیزه کامل از جانب بانک ها و صرافی ها برای حضور و فعالیت در سامانه نیما گفت: خوشبختانه در این مدت بانک ها فعالیت مناسبی در سامانه نیما داشتند و انتظار می رود همسو با آنها، صرافی ها نیز با تحرک بیشتری در این طرح به فعالیت بپردازند. انتظار می رود بانک ها و صرافی ها با طرح سوالات و ابهامات در جهت تقویت این سامانه گام بر دارند و بانک مرکزی نیز ضمن استقبال از نظرات با تمام توان کارشناسی، به رفع نواقص اهتمام می ورزد.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی اوایل اردیبهشت سال جاری اقدام به راه اندازی نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی (نیما) با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ