کد خبر: ۷۹۱۸۰
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۲/۱۸

معرفی سهامداران و مسئولان 4 پیام رسان داخلی

معرفی سهامداران و مسئولان 4 پیام رسان داخلی

سهامداران و مسئولان 4 پیام رسان داخلی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرق، مسدود سازی تلگرام برخلاف میل بسیاری از اصلاح‌طلبان حاضر در بهارستان صورت گرفت و حال آن ها خواستار این شدند که اطلاعات مربوط به مالکان و صاحبان این پیام‌رسان‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس به ایلنا گفت:باید مشخص شود مالکیت هرکدام از پیام‌رسان‌های داخلی در اختیار چه کسی است.مشخص‌شدن مالکیت پیام‌رسان‌های داخلی تأثیر مثبتی در جلب اعتماد عمومی به این پیام‌رسان‌ها خواهد داشت.

به گزارش کانال خبررسانی تخصصی استارت‌آپ‌ها و تکنولوژی،با فیلترشدن تلگرام، ۲۶ اپلیکیشن‌ از ۳۰ اپلیکیشن رایگان پردانلود برای دستگاه‌های اندروید در گوگل‌پلی در ایران تنها با فیلترشکن در دسترس هستند.
 
ضرورت رعایت حریم خصوصی
 
محمدرضا نجفی نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت:اطلاع‌رسانی و ایجاد شفافیت درباره مالکان و اداره‌کنندگانی که متعهد به رعایت حریم خصوصی استفاده‌کنندگان باشند، مردم را از عدم ورود و دست‌اندازی به اطلاعات و مراودات شخصی‌شان مطمئن می‌کند و این شرط لازم برای توسعه اعتماد عمومی و استقبال بیشتر از این‌گونه امکانات است.
 
سرمایه‌گذاری بانک‌ها در پیام‌رسان‌ها
 
پیام‌رسان‌های سروش،آی‌گپ،ایتا و بله از حمایت رسانه‌ ای و تبلیغاتی بیشتری برخوردار بوده‌اند.در خبرها آمده است دو بانک پیام‌رسان آی‌گپ را خریده‌اند. رسول کاظمی مدیر پیام‌رسان آی‌گپ گفت:توافق میان پیام‌رسان آی‌گپ و کنسرسیومی با عضویت شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران،همراه اول و بانک‌های پارسیان و پاسارگاد حاصل شده است.این کنسرسیوم دنبال توسعه یک پیام‌رسان قدرتمند و مناسب برای کسب‌وکارها با خدمات پرداخت است

سروش

نرم‌افزار سروش در بهمن ۹۴ نسخه آزمایشی خود را به بازار عرضه کرد و تا بهمن ۹۵ نزدیک به ۷۰۰ هزار کاربر داشت. به گزارش ایسنا این نرم‌افزار تحت حمایت سازمان صدا‌وسیمای ایران گسترش یافت. بخش عمده‌ای از سهام این شرکت متعلق به صدا‌وسیما است.سروش توسط شرکت توسعه فناوری رسانه سروش پشتیبانی می‌شود که مدیرعامل این شرکت شخصی به نام محمدرضا علی‌عسگری است.مدیریت پیام‌رسان سروش نیز بر عهده میثم سیدصالحی است مدیرعامل شرکت داده‌پردازی فن‌آوا بوده.

در بند ۲ قوانین محتوای جا به جا شده در سروش نیز آمده‌ است که کاربران مجاز به انتشار محتوای خلاف واقع، غیراخلاقی و غیرقانونی نیستند و عواقب آن برعهده خود کاربر خواهد بود.در روزهای اخیر صداوسیما در بخش‌های خبری خود سعی دارد مخاطبان را برای استفاده از این پیام‌رسان متقاعد و در گزارش‌های خبری بر امنیت آن تأکید کند.

آی گپ

آی‌گپ یکی دیگر از این پیام‌رسان‌های بومی است که مدیرعامل آن شخصی به نام محمدرسول کاظمی است.این پیام‌رسان توسط شرکت روی خط مدیا پشتیبانی می‌شود که در سال ۱۳۹۴ و با سرمایه اولیه 700 میلیون تومان تأسیس شده است. از این سرمایه سهم‌الشرکه محمدرسول کاظمی‌نجف‌آبادی 693 میلیون تومان و زهره سانحی‌نجف‌آبادی نیز هفت میلیون آورده سرمایه‌اش بوده است.فعالیت‌های این شرکت در حوزه طراحی، برنامه‌نویسی و پشتیبانی نرم‌افزارهای ارتباطی و رسانه‌ای روی تلفن‌های همراه متمرکز است.

محمدرسول کاظمی مدعی است که در مسیر طراحی پیام‌رسان داخلی یک ریال حمایت از جایی دریافت نکرده است.وی در پاسخ به منتقدان گفت: تمام کسانی که می‌گویند داخلی‌ها توان پاسخ‌گویی به نیاز و تعداد کاربران ایرانی را ندارند، به‌ صراحت می‌گویم که آی‌گپ قادر به پاسخ‌گویی به تمام نیازهای ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است. کاظمی چندی‌ پیش نیز اعلام کرده بود که هرکس بتواند آی‌گپ را هک کند به او جایزه یک‌میلیاردتومانی پرداخت می‌کند.

ایتا

ایتا از دیگر مدعیان در میان پیام‌رسان‌های بومی است که در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و اولین نسخه‌اش برای اندروید و هم‌زمان نسخه وب آن آماده بهره‌برداری شد. همچنین نسخه آیفون و ویندوز آن در دست طراحی است. مراحل طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار ایتا توسط شرکت اندیشه‌ یاوران تمدن امروز که گفته می‌شود یک شرکت خصوصی است که تحت حمایت دو شرکت طوبی و هاتف فعالیت می‌کند. سوابق این شرکت‌ها در حوزه فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه است.مدیریت پیام‌رسان ایتا نیز محسن غفاری است که پیش‌تر پنل اس‌ام‌اس می‌فروخت. شرکت ایتا، یک شرکت قمی است و از طرف مرکز رسانه‌های دیجیتال ارشاد هم حمایت می‌شود.

بله

پیام‌رسان بله متعلق به شرکت داده‌ورزی سداد است. 72درصد سهم این شرکت متعلق به بانک ملی ایران است. 24 درصد سهام آن هم متعلق به شرکت خدمات انفورماتیک و چهار درصد هم سهم شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی ایران است.

سرمایه این شرکت 500 میلیارد ریال است.در بخش معرفی اطلاعات گنگی از نحوه شکل‌گیری این پیام‌رسان آمده:ما پنج نفر بودیم، جوان و جویای نام. شاید هم مقداری نپخته. دور هم جمع شده بودیم تا محصولی خواستنی و کارآمد را بسازیم. دوست داشتیم در زمینه اپلیکیشن‌های اینترنتی ارتباطی فعالیت کنیم. هدف اول‌مان را ایمیل انتخاب کردیم. می‌خواستیم چیزی بسازیم که روی دست تمام ایمیل‌های خارجی بزند. دور، دور پیام‌رسان‌ها شده بود. آن‌موقع‌ها وایبر روی بورس بود و مقداری هم وی‌چت. شروع کردیم به دویدن و به یادگرفتن، بله را بر این مبنا ساخته‌ایم.

اما در مورد دیگر پیام‌رسان‌ها نیز اطلاعات اندکی در اختیار است. پیام‌رسان رینگ همان پیام‌رسان گپ است. آنها دو برند تعریف کرده‌اند. برند رینگ متعلق به مجموعه‌ صباایده است که مالک آپارات هم به شمار می‌آید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ