کد خبر: ۸۰۷۷۴
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۳/۶

افزایش ۴۰۰ درصدی معاملات مسکن با میانگین ۶ میلیونی هر متر/ بهترین منطقه
وزارت راه برای اردیبهشت اعلام کرد:

افزایش ۴۰۰ درصدی معاملات مسکن با میانگین ۶ میلیونی هر متر/ بهترین منطقه

وزارت راه با اعلام آخرین آمار معاملات مسکن در دو ماه اول سال از افزایش میانگین قیمت مسکن به متری ۶ میلیون تومان و رشد ۴۰۰ درصدی تعداد معاملات در خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه از معاملات مسکن در اردیبهشت سال جاری ، در مجموع ۱۹ هزار ۴۴۲ معامله انجام شد که افزایش حدودا ۳ هزار فقره ای نسبت به اردیبهشت سال گذشته (۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره) دارد.

این در حالی است که در فروردین، تعداد مبایعه نامه ها ۵ هزار و ۳۳۵ فقره بود که افزایش چشمگیر حدودا ۴۰۰ درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه معمولا کارشناسان اقتصاد مسکن، تعداد معاملات فروردین ماه را به دلیل تعطیلات طولانی در بررسی های بازار محاسبه نمی کنند.

قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت سال جاری، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بود. این شاخص در اردیبهشت سال گذشته ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده بود. همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین سال جاری متری ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان برآورد شد. این شاخص نشان دهنده ادامه روند افزایش قیمت مسکن در تهران نسبت به ماه های گذشته است.

منطقه ۵ تهران با داشتن ۲ هزار و ۲۹۶ فقره معامله، پررونق ترین منطقه پایتخت از نظر تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت سال جاری بود. این منطقه، در فروردین نیز پرمعامله ترین منطقه تهران بود.

کم رونق ترین منطقه پایتخت از نظر تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت سال جاری، منطقه ۱۹ با ۱۱۲ فقره معامله بود. جالب اینکه منطقه ۱۹ در اردیبهشت سال گذشته نیز با ۱۲۰ فقره قرارداد، کم معامله ترین منطقه تهران از نظر تعداد مبایعه نامه های امضا شده در بازار مسکن پایتخت بود.

گران ترین منطقه تهران در معاملات مسکن اردیبهشت، منطقه یک با میانگین قیمتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده است. ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان محاسبه شده است.

در اردیبهشت سال گذشته نیز منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان ارزان ترین و منطقه یک با میانگین متری ۹ میلیون ۹۵۹ هزار تومان گران ترین مناطق پایتخت بودند.

به عبارت دیگر افزایش قیمت در منطقه یک در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۵ میلیون تومان در هر متر و در منطقه ۱۸، کمتر از متری ۵۰۰ هزار تومان بوده که نشان دهنده نامتوازن بودن افزایش قیمت مسکن در بخش های مختلف پایتخت است.

بیشترین افزایش قیمت مسکن از فروردین تا اردیبهشت سال جاری منطقه ۲۲ تهران با حدود ۹۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رخ داده که از متری ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در فروردین ۹۷ به متری ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. در این شاخص، منطقه یک تهران با افزایش ۸۳۰ هزار تومانی میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع در همین بازه زمانی، در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین منطقه ۱۲ تهران تنها منطقه پایتخت بود که در اردیبشهت سال جاری با کاهش قیمت مسکن نسبت به فروردین ماه مواجه شده بود. میانگین قیمتی منطقه ۱۲ در فروردین ۹۷ متری ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بود اما در اردیبهشت سال جاری این شاخص به رقم ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که کاهش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت مسکن در هر متر مربع در مرکز تهران به عنوان اصلی ترین منطقه استقرار بافت فرسوده و نابسامان پایتخت را نشان می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ