کد خبر: ۸۰۸۵۴
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۳/۸

چهارمین رویداد منفی در اردوی سایپا

چهارمین رویداد منفی در اردوی سایپا

لیزینگ رایان سایپا هم مانند شرکت مادر و سه زیرمجموعه دیگر از کاهش سود خبر داد تا چهارمین رویداد منفی در اردوی سایپا طی چند روز اخیر ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از شروع معاملات امروز بورس، نماد شرکت لیزینگ رایان سایپا به دلیل افشای رویدادی با اهمیت بسته و برای فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده بازگشایی شد.

توقف نماد "ولساپا" ناشی از اعلام تعدیل منفی 20 درصدی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته بود که طی آن از 210 به 167 ریال کاهش یافت .

این شرکت با سرمایه بیش از 90 میلیارد تومانی و وابسته به سایپا، دلیل تعدیل منفی را ناشی از سه عامل افزایش مالیات بدلیل ثبت مالیات بردرآمد سنوات گذشته در سال مالی جدید بر اساس بخشنامه سازمان حسابرسی، افزایش هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی ناشی از افزایش هزینه مطالبات معوق و افزایش خالص سایر در آمدهای غیر عملیاتی ناشی از افزایش سود حاصل از پیش خرید خودرو از خودرو سازان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، پیش از این نیز سایپا با انتشار گزارش عملکرد سال مالی اسفند 96 ، به زیان سنگین بیش از 1000 میلیارد تومانی رسید و در برابر پیش بینی سود 113 ریالی، برای هر سهم 256 ریال زیان کنار گذاشت که منجر به تعلیق "خساپا" از 31 اردیبهشت تاکنون شده است.

همچنین سود دو شرکت سرمایه گذاری سایپا و رنا 64 و 13 درصد کم شد و زامیاد هم برای سال مالی اسفند قبل به ازای هر سهم 147 ریال زیان شناسایی کرد.

برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به بهبود وضعیت دو سال اخیر صنعت خودرو و افزایش تولید و فروش از یک سو و افزایش دلار و هزینه های تولید محصول از سوی دیگر ، گزارش منفی "خساپا" با هدف کسب امتیاز ار دولت و مجاب کردن مسئولان برای افزایش قیمت فروش در سال جاری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ