کد خبر: ۸۳۲۰۴
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۳/۲۲

واکنش سیف به رکوردشکنی های سکه ؛ عامل روانی و برطرف می شود

واکنش سیف به رکوردشکنی های سکه ؛ عامل روانی و برطرف می شود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پیش فروش ۷ میلیون سکه گفت: افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر بیشتر عامل روانی دارد و می تواند به تدریج برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، ولی الله سیف امروز در حاشیه نشست بررسی پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: حدود 7 میلیون سکه پیش فروش شده و به تدریج وارد بازار می شود. از این رو بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار مشکلی نداریم. البته منابع طلای بانک مرکزی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این افزایش قیمت بیشتر عامل روانی دارد و می تواند به تدریج برطرف شود.

وی تاکید کرد: شرایط بین المللی، مسائل روانی، آسمان ریسمان بافتن و بزرگ نمایی برخی مشکلات و مسائلی که ریشه واقعی ندارد توانسته چنین اثری بگذارد.البته این مشکل مختص بازار طلا نبوده و در بازارهای دیگر نیز اثر گذاشته است.

بنابراین گزارش، قیمت سکه از ابتدای هفته جاری روند افزایشی را آغاز کرده و  دیروز از مرز 2 میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد.

فعالان بازار طلا تشدید تقاضا به دلایل روانی، ورود واسطه ها و دلالان به بازار و همچنین نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر را در بروز نوسان موثر دانسته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ