کد خبر: ۸۴۵۳۸
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۴/۲

دولت با ایجاد بازار ثانویه ارز موافقت کرد
رییس اتاق بازرگانی ایران :

دولت با ایجاد بازار ثانویه ارز موافقت کرد

رییس اتاق بازرگانی ایران با اعلام پیشنهاد بخش خصوصی به دولت مبنی بر ایجاد بازار ثانویه ارز گفت: این پیشنهاد مورد توجه دولت قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامحسین شافعی درباره تصمیمات اخیر اختصاص ارز به واردات به صدا و سیما گفت: کمیته دائمی ارز در اتاق بازرگانی تشکیل شده و بخش خصوصی اعلام نظر کرده که این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای واردات کالاهای ضروری مانند دارو، کالاهای استراتژیک، تجهیزات پزشکی و ... اختصاص یابد چرا که اگر قرار باشد کل واردات با دلار ۴۲۰۰ تومان انجام شود، در آینده با مشکلات منابع ارزی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده دولت بازار ثانویه را نیز مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: با وجود اینکه همیشه به دنبال تک نرخی شدن ارز بودیم اما در این شرایط ممکن است زمینه‌ها برای انجام آن مساعد نباشد.خوشبختانه پیشنهاد ایجاد بازار ثانویه مورد توجه دولت قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است.در مورد نرخ ارز برای واردات سایر کالاها هنوز تصمیمی گرفته نشده،با اقدامات جدید کالاها عملا با 3 نرخ وارد خواهد شد که در این شرایط اقدام درستی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ