کد خبر: ۸۷۰۵۲
۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۴/۱۷

شروط ایران برای حفظ برجام از زبان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

شروط ایران برای حفظ برجام از زبان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام شروط اقتصادی ایران برای حفظ برجام گفت: اروپایی ها براساس قانون مکلف به اجرای تعهدات هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضا پورابراهیمی درباره بسته پیشنهادی اروپا به خانه ملت گفت: اروپایی ها درباره سرفصل های کلی توافقات در مذاکرات مواردی را مطرح می کنند و اصرار بر حفظ برجام دارند در حالی که تنها روی تعهدات کلی تاکید دارند.

وی ادامه داد» پیش بینی می شد اروپایی ها با توجه به فشار آمریکا و به نوعی به دلیل عدم استقلالی که در تصمیم گیری دارند شاید نتوانند خواسته های ایران را انجام دهند. بدیهی است ایران براساس منافع تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.  

این نماینده مجلس افزود: بعد از برجام مراودات بانکی ایران در سطح بین المللی به اندازه کافی رو به جلو حرکت نکرده بنابراین اروپایی ها باید موضوعاتی مانند فروش نفت و برقراری مراودات بانکی بین المللی را در عمل و اجرا تضمین کنند. تا زمانی که اروپایی ها تضمین های مشخص و لازم را برای حفظ فروش نفت ایران و رفع مشکلات در انجام مراودات بانکی بین المللی ارائه نکنند حضور ایران در برجام خاصیتی ندارد.  

پورابراهیمی گفت: ایران همزمان با انجام مذاکرات برجامی با اروپایی ها، برنامه ها و راهکارهای دیگری نیز برای امور پیگیری می کند در هر صورت اروپایی ها براساس قانون مکلف به اجرای تعهدات هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ