کد خبر: ۸۷۲۴۴
۰:۶ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

حال و آینده
توسط مدیران عامل و مالی شرکت:

حال و آینده "زقیام" آماده عرضه اولیه تشریح شد/ اثر تحریم ها و مقابله با آن

مدیران عامل و مالی شرکت کشت و دام قیام اصفهان آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۳۵ میلیارد تومانی را اعلام کردند تا این سهم آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در فردا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کشت و دام قیام اصفهان که پس از شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود و پتروشیمی پارس پنجمین عرضه اولیه سال جاری محسوب می شود، برای عرضه اولیه 10 درصد از سهام معادل 35 میلیون سهم در روز دوشنبه 25 تیر در بازار دوم معاملات فرابورس آماده شده است.

براین اساس مدیران این مجموعه در خصوص وضعیت مالی و عملکردی "زقیام" آخرین توضیحات را در جمع خبرنگاران اعلام کردند.

در این واگذاری که از سوی کارگزاری بورس بهگزین انجام می شود، محدوده قیمت هر سهم "زقیام" بین 2300 تا 2369 ریال بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر 700 سهم خواهد بود. گسترش دامپروری و فردوس پارس با 51 درصد و بنیاد مستضعفان با 49 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت 35 میلیارد تومانی حضور دارند.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

محسن مرتهب با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگترین کارخانه پرورش گاو شیری در ایران و بزرگترین مجموعه تولیدی بنیاد است، گفت: این شرکت با تولید سالانه ۶۵ هزارتن شیرخام،۳ هزارتن گوشت قرمز، ۶۰ هزار تن کود دامی و حدود هزار راس تلیسه مشغول به فعالیت است."زقیام" در سال ۷۲ بصورت سهامی خاص ثبت و در سال ۸۰ در مجمع فوق العاده به شکل شرکت سهامی عام شناخته شد.

وی افزود: محل استقرار شرکت در کیلومتر 7جاده اصفهان است که با ۳ مجموعه دامپروری به فعالیت می پردازد.واحد مرکزی با نام قیام یا قلعه خواجه، واحد دوم با نان ایوان در منطقه ایوان غرب قرار دارد و واحد سوم با نام دلفان که سرمایه گذاری در آن آغاز و پیش بینی شده ۳ هزار راس مولد به سیستم بیفزاید.بخش کشاورزی نیز شامل ۵۰۰ هکتار در واحد قلعه خواجه است که بطور متوسط در ۱۶۰ هکتار کشت دائم انجام می شود و ۴ حلقه چاه کشاورزی دارد.همچنین مدرنترین سیستم آبیاری تحت فشار در راستای صرفه جویی و بهینه سازی راه اندازی شده است.

پیش بینی افزایش تولید شیر در سال 97

این مقام مسئول تعداد گله مجموعه ها را بیش از 10.4 هزار راس اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید شیر "زقیام" در سال گذشته ۶۶ هزار تن بوده و پیش بینی می شود در سال جاری به 72 هزارتن برسد.محصولات اصلی به تولید شیر،انواع محصولات دامی،گوساله نر، گوساله تلیسه و گوشت،تولید جو،گندم،ذرت و کلزا تعلق دارد.میزان سرمایه گذاری دراین مجموعه 136.2 میلیارد تومان است که مبلغ 98.1 میلیارد تومان در دارایی های جاری شرکت طبقه بندی شده است.

مرتهب با بیان اینکه شیر سهمی 95 درصدی از کل درامد "زقیام" را داراست،ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید روزانه این مجموعه 200 تن در روز است که رسیدن به تولید روزانه 300 تن در دستور کار وجود دارد،همچنین کمتر از یک درصد درآمد شرکت از محصولات کشاورزی به دست می آید.

مقاصد صادراتی

وی با اشاره به اینکه صادرات دام مولد گوشتی از 2 سال گذشته در ایران آغاز شده درخصوص مقاصد صادراتی گفت: در هفته گذشته قرارداد صادرات 100 راس دام به ترکمنستان با مبلغ 1.12 میلیارد تومان منعقد شد و 6 الی 8 قرارداد نیز از سال 96 به افغانستان و عراق داشتیم.

تاثیر تحریم ها و نحوه تامین خوراک دام

مرتهب در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر تاثیر تحریم ها بر تولید و فروش شرکت و تمهیدات اندیشیده شده گفت: اثرتحریمها بر این شرکت با تغییرات قیمت ارز خود را نشان می دهد با توجه به اینکه شیر و گوشت به عنوان محصولات استراتژی به شدت مورد حمایت دولت است، به نهاده های مورد نیاز دلار 3800 تومانی تعلق می گیرد که باعث می شود تلاطم بازار ارز و تحریم ها کمترین حاشیه را برای ما نسبت به صنعت های دیگر به همراه داشته باشد.علاوه بر این اگر صادرات داشته باشیم بهره وری صادراتی با افزایش نرخ دلار محاسبه می شود.

وی درپاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر اینکه آیا خوراک دام داخلی تامین می شود،نیز گفت: آنچه که داخلی تولید می شود استفاده می شود و مازاد ان از خارج وارد می شود که شامل محصولات آب بر می شود.

میزان تسهیلات بانکی

منصور زهره وندی مدیرمالی "زقیام" درخصوص میزان تسهیلات بانکی اخذ شده گفت: این تسهیلات حدود 14 میلیارد تومان است که 10 درصد دارایی های شرکت از محل تسهیلات تامین مالی شده است.حاشیه سود عملیاتی شرکت نیز در سال ۹۶ حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود برای سال ۹۷ با ۱۰ درصد افزایش همراه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ