کد خبر: ۸۷۲۵۲
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۴/۲۳

واکنش صدا سیما به دریافت ارز دولتی برای واردات خوراک دام

واکنش صدا سیما به دریافت ارز دولتی برای واردات خوراک دام

صدا و سیما درپی انتشار خبری با عنوان پشت پرده فهرست ارزبگیران دولتی و قرارددادن یکی از شرکت های زیرمجموعه صداسیما به عنوان دریافت کننده ارز دولتی برای واردات خوراک دام،توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،درپی انتشار خبری با عنوان پشت پرده فهرست ارزبگیران دولتی در روزنامه شرق و نام‌بردن از شرکت جام‌جم بازرگان پیشرو به‌عنوان یکی از شرکت‌های واردکننده و عدم توجه به محتوای جوابیه ارسالی که متأسفانه با انتشار مجدد گزارشی بی‌اساس درباره دریافت ارز دولتی توسط صداوسیما در آن روزنامه همراه بود، توضیحات زیر ارائه می‌شود.

1. سازمان صداوسیما یا صندوق بازنشستگی کارکنان این سازمان مطلقا شرکتی به‌نام شرکت ایمن تجارت جام‌جم ندارد و انتساب این شرکت به صداوسیما به‌شدت تکذیب می‌شود به علاوه اینکه سازمان صداوسیما به هیچ‌وجه و تحت هیچ عنوانی دارای سهام در این شرکت نیست. بر این اساس، مطالب ذکرشده نادرست بوده و مستوجب پیگیری حقوقی و اقامه دعوی نزد مراجع صالحه قضائی است.

2. شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو جزء شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما بوده و براساس اساسنامه و شرح وظایف و همچنین مقررات و قوانین جاری تأسیس و به فعالیت در چارچوب‌های مصرح قانونی مشغول است. این شرکت از ارز دولتی تخصیص‌یافته بانک مرکزی و سیستم بانکی برای واردات خوراک دام و طیور استفاده و در این زمینه ارزی دریافت نکرده است.

3. اما شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما است و این صندوق به کارکنان و بازنشستگان معزز سازمان صداوسیما تعلق دارد و مطابق با اساسنامه و شرح وظایف محوله مانند سایر صندوق‌های بازنشستگی به فعالیت‌های اقتصادی برای تأمین حقوق بازنشستگان در چارچوب مقررات و رویه‌های قانونی و شناخته‌شده اقدام می‌کند و دادوستدها و معاملات را براساس مقررات قانونی انجام می‌دهد.

بدیهی است اگر از ارز دولتی اختصاص‌یافته از سوی سیستم بانکی برخوردار شود آن را مطابق با زمینه فعالیت و در انطباق با صرفه و صلاح اهداف عمومی صندوق که به کارکنان و بازنشستگان سازمان صداوسیما تعلق دارد، هزینه می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ