کد خبر: ۸۷۳۳۶
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۴/۲۵

آخرین رایزنی ها پوتین درباره ایران قبل از ملاقات امروز با ترامپ

آخرین رایزنی ها پوتین درباره ایران قبل از ملاقات امروز با ترامپ

پوتین قبل از ملاقات امروز با ترامپ دریاره حضور ایران در سوریه، با مقامات چند کشور از جمله نخست وزیر ژریم صهوینیستی و رئیس جمهور فرانسه رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، دیروز روز تماس‌ها و ملاقات‌های مقامات چند کشور جهان با محور ایران و سوریه بود. در حالی که بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار کرده و در مورد ایران و سوریه حرف زده بود، دیروز نیز با ترامپ با این محورها صحبت کرده است.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته با ترامپ درباره ایران و سوریه بحث و تبادل‌ نظر کرده ‌است. این تماس در حالی انجام شده که ترامپ قرار است امروز در هلسینکی با ولادیمیر پوتین ملاقات داشته باشد.

همه خبرها مبنی بر این بوده در این ملاقات حضور ایران در سوریه یکی از اصلی‌ترین موضوعات گفت‌وگوی دو رئیس‌جمهوری است. کاخ کرملین نیز اعلام کرده حضور ایران در سوریه از موضوعات اصلی مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

روزهایی که گذشت ولادیمیر پوتین تماس‌ها و ملاقات‌های متعددی با محوریت ایران و سوریه داشت. وی یک روز بعد از نتانیاهو، میزبان علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری بود. محور این ملاقات هم برجام و نقش ایران در سوریه بود. ولایتی در این سفر، پیام رهبر و روحانی را به پوتین ارائه کرد. همچنین دیروز پوتین با مکرون دیدار کرد. در همین مورد کاخ الیزه اعلام کرده که رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با پوتین از روسیه درباره ایران، سوریه و اوکراین رایزنی کرده است.

همچنین یک منبع آگاه در کرملین گفت: مکرون در این گفت‌وگو قرار است پوتین را در جریان نشست اخیر ناتو که در بروکسل برگزار شد، قرار دهد و آنها درباره دیدار امروز پوتین با ترامپ نیز رایزنی کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ