کد خبر: ۸۹۹۷۹
۱۱:۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

واکنش وزارت امور خارجه به پیشنهاد مذاکره ترامپ با ایران

واکنش وزارت امور خارجه به پیشنهاد مذاکره ترامپ با ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان ترامپ برای مذاکره بی شرط با آمریکا گفت: تحریم و فشار نقطه مقابل گفتگو است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه انتخاب، بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان جدید ترامپ مبنی بر اعلام آمادگی بدون پیش شرط برای گفتگو با ایران گفت: باید ببینیم آیا ترامپ بعد از سرخوردگی از لفاظی‌ های بی حاصل با تغییر ادبیات تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد، گرچه اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت‌های ترامپ بیان شد، نشان سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا است.

وی افزود: پیشنهاد گفتگو با ایران از سوی ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم‌های غیرعادلانه را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است. ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفتگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا وی هم می‌تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار ترامپ و همکاران وی نشانه‌ای از آن دیده نشده است.

قاسمی ادامه داد: ترامپ چگونه می‌تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوامفریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا کشور به کشور حرکت می‌کند و به آنها برای ممانعت از همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می‌آورد؟ تحریم و فشار نقطه مقابل گفتگو است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ