کد خبر: ۸۹۹۸۵
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

5 حمله ترامپ به اف بی ای و وزارت دادگشتری آمریکا درباره ایران و ...

5 حمله ترامپ به اف بی ای و وزارت دادگشتری آمریکا درباره ایران و ...

ترامپ انتقاد از تحقیقات پلیس فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرد و به کنگره و دو نهاد که تحت نظر وی عمل می کنند حمله کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، ترامپ با انتقاد از تحقیقات پلیس فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا آغاز کرد و در پنج توییت به کنگره و وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی حمله کرد که تحت نظارت وی هستند.

ترامپ در توییت اول که مربوط به ایران بوداعلام کرد: هنوز نمی تواند با این موضوع کنار بیاید که رئیس جمهوری قبلی آمریکا 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران داد و هیچ کس در کنگره، اف‌بی‌آی یا وزارت دادگستری فریاد نزد که باید تحقیقات انجام شود.

در توییت دوم از آدام شیف مقام ارشد دموکرات‌ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان با کنایه و طعنه یاد کرد که بالاخره یک حرف راست زد آن هم این بود که دولت اوباما باید کاری می کرد که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکند.

در توییت سوم آمده است: هیچ وقت نگفتم روسیه در انتخابات دخالت نکرده، بلکه فقط منکر دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی من بوده است.

در توییت چهارم به صحبت های اسکیف بازگشت و اعلام کرد: این هم یک بهانه برای این است که شکست خوردن دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ را توجیه کنند.

وی در توییت پنجم پیش بینی کرد در مسکو همه شاد هستند که آمریکایی‌ها این قدر مشغول تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند و بینشان تفرقه افتاده. برای همین هم از آمریکا خواسته که به هوش باشد.

ترامپ 8 ساعت پیش از نوشتن اینها و قبل از رفتن به رختخواب در توییتر اعلام کرد: خیلی بد است که پلیس فدرال به جای رسیدگی به اعلان خطر درباره افرادی مثل آنکه چند روز پیش به مدرسه‌ای رفت و 17 نفر را کشت، مشغول تحقیق درباره همدستی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه است.

در آمریکا مشخص شده افرادی درباره متهم اصلی تیراندازی در مدرسه‌ای در فلوریدا به اف‌بی‌آی هشدار داده بودند، اما پلیس فدرال اقدام خاصی نکرده بود.هیئت تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، زیر نظر پلیس فدرال آمریکا کار می‌کند و در روز جمعه حکم بازداشت 13 نفر از اتباع روسیه را صادر کرد.

رابرت مولر رئیس هیئت تحقیق مانند ترامپ از حزب جمهوری خواه است و پیشتر در زمان جورج دبلیو بوش، ریاست اف‌بی‌آی را به عهده داشت. با این حال ترامپ معتقد است که این تحقیقات از سر حب و بغض‌های جناحی است.

مولر در کیفر خواستی که صادر کرده اعلا کرد: این افراد با هویت جعلی آمریکایی در دوره انتخابات به این کشور آمده و برای برنامه‌ها و تبلیغات انتخاباتی پول خرج کردند. هزینه ماهانه آنها یک میلیون و 250 هزار دلار بوده است.

بخشی از پولی که آنها در آمریکا خرج کردند برای انتشار اخباری علیه هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها بوده است. آنها گروه‌های فیسبوکی تشکیل می‌دادند و حتی از آمریکایی‌ها کمک جمع می کردند تا برنامه‌ها را پیش ببرند. آنها حتی پول ساخت قفسی بزرگ را داده بودند که زنی با شکل و شمایل  کلینتون را در آن محبوس کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ