کد خبر: ۹۰۰۱۶
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۵/۱۱

قیمت آب در تهران تا ۷ درصد افزایش یافت

قیمت آب در تهران تا ۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:بر اساس مصوبه شورای شهر، قیمت آب برای مشترکانی که زیر ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند، بین شش تا هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا بختیاری به ایسنا گفت: بر اساس قانون و طبق مصوبه شورای اقتصاد، شورای شهر در تمام شهرهای می‌تواند درباره مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده آب با آنچه از مشترکان اخذ می‌شود، تصمیم‌گیری کند و به شرکت آبفای همان شهر اجازه افزایش قیمت را بدهد.

وب با تأکید بر این مسئله که قانون برای افزایش قیمت حدی را تعیین نکرده است، افزود: اختیار این مسئله به‌طور کامل در دست شورای شهر است. البته عدد تعیین‌شده باید به تأیید فرمانداری و بعد از آن وزارت نیرو نیز برسد.

به گفته این مقام مسئول، پیشنهاد این شرکت برای افزایش قیمت ۱۵ درصد بود که شورای شهر ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش را برای مشترکان پرمصرف و 6 تا هفت درصد را برای مشترکان کم‌مصرف لحاظ کرد.

بختیاری با بیان اینکه این مبالغ باید در راستای اجرای طرح‌های افزایش کیفیت آب تهران به‌ویژه جنوب تهران هزینه شود، گفت: به‌طور واضح، این مبالغ باید برای اجرای طرح رینگ قمر بنی‌هاشم هزینه شود.

وی افزود: مبلغ اضافه‌شده به قبوض مشترکان زیاد نیست و باید گفت در هر مترمکعب ۸۲ تا ۱۰۰ تومان افزایش قیمت را خواهیم داشت که تأثیر چندانی در سبد هزینه‌ای خانوار نخواهد گذاشت. روز گذشته نیز اعلام شد بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت آب برای مشترکان خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که تا سه، چهار ماه آینده این مصوبه اجرائی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ