کد خبر: ۹۲۵۹۱
۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۵/۲۸

تحقیق مجلس از واگذاری هلدینگ بزرگ پتروشیمی غیر بورسی

تحقیق مجلس از واگذاری هلدینگ بزرگ پتروشیمی غیر بورسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ بزرگ پتروشیمی باختر در نشست علنی هفته جاری و محورهای مهم آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی فرشادان از بررسی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در نشست علنی هفته جاری مجلس خبر داد و به خانه ملت گفت: این هلدینگ از 9 تا 11 پتروشیمی تشکیل و از اندیمشک شروع شده و تا آذربایجان غربی امتداد می یابد.هلدینگ پتروشیمی باختر دارای بزرگترین خط اتیلن جهان بوده که بیش از هزار و 400 کیلومتر است.

وی ادامه داد: به دلیل ابهامات در واگذاری،تحقیق و تفحص از نحوه پتروشیمی باختر کلید خورد و در دو کمیسیون صنایع و اقتصادی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری تصویب شد. پتروشیمی مرکز اعلام کرد به دلیل کمبود منابع مالی و برای اینکه بتوان از منابع مالی که از محل واگذاری عاید پتروشیمی مرکز می شود مابقی پتروشیمی ها را سرپا نگه داشت و بدهی را سامان داد پتروشیمی کردستان واگذار شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه براساس بررسی ها پتروشیمی به صورت اقساط واگذار و قسط های آن نیز پرداخت نشده، افزود: این واگذاری هیچ تاثیری در وضعیت مابقی پتروشیمی ها نداشته و کمکی به بهبود فعالیت آنها نکرده است.در ابتدا 40 درصد سهام واگذار شده بود اما در وسط تعطیلات نوروز افزایش سهام صورت گرفته که این موضوع نیز ایراد دارد.

فرشادان با بیان اینکه در این افزایش سهام دولت آسیب دیده، تاکید کرد: ابهام در واگذاری ها و عدم رعایت منافع بیت المال از محورهای مهم تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ