کد خبر: ۹۷۴۴۴
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۶/۲۵

مقایسه صادرات ۹ فولاد ساز بورسی و غیر بورسی
برای پنج ماه اول سال بررسی شد:

مقایسه صادرات ۹ فولاد ساز بورسی و غیر بورسی

۹ شرکت بزرگ فولادی در ۵ ماه نخست سال جاری اقدام به صادرات ۳.۱ میلیون تن کردند که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۵ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق عملکرد 9 شرکت فولادی بزرگ شامل فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولادخوزستان، اکسین، هرمزگان، فولاد آلیاژی، آذربایجان، خراسان و کاوه جنوب در مرداد سال جاری نشان می دهد مجموع صادرات این شرکت ها به 483 هزار و 510 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افت را نشان می دهد.

بیشترین میزان صادرات در پنج ماهه سال 97 مربوط به فولاد خوزستان با رقم یک میلیون و 110 هزار و 466 تن بود و کمترین سهم را فولاد اکسین با رقم 13 هزار و 340 تن در اختیار داشت.

ذوب آهن با وجود اینکه در پنج ماه سال جاری 463 هزار و 76 تن صادرات داشت، اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت 21 درصدی را ثبت کرد.این واحد صنعتی در مرداد سال جاری 93 هزار و 472 تن صادرات را به نام خود ثبت کرد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افت 15 درصدی را نشان می دهد.

همچنین فولاد خوزستان نیز با صادرات یک میلیون و 110 هزار و 466 تن در پنج ماه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می دهد."فخوز" در مرداد سال جاری 151 هزار و 458 تن صادرات ثبت کرد که در مقایسه با مرداد ماه 96 افت صادراتی 36 درصدی داشت.

سال گذشته مجموع صادرات زنجیره فولاد از رقم 9 میلیون تن گذشت و پیش بینی شده سال جاری حدود 11 میلیون تن صادرات این بخش محقق شود.
براساس سند چشم انداز 1404 انتظار می رود مجموع صادرات بخش فولاد حداقل به 15 میلیون تن برسد و دستیابی به 20 میلیون تن نیز گفته می شود، دور از دسترس نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ