کد خبر: ۹۸۸۲۰
۰:۱ - ۱۳۹۷/۷/۸

پیش بینی پورابراهیمی از اثر افزایش اختیار بانک مرکزی در آینده ارز

پیش بینی پورابراهیمی از اثر افزایش اختیار بانک مرکزی در آینده ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به افزایش اختیارات بانک مرکزی براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا پیش بینی می شود نرخ ارز کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی دریاره سیاست های پیشنهادی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز که دیروز توسط سران سه قوا تصویب شد ، خانه ملت گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا مصوبه ای در راستای افزایش اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز داشت که مصوبه مذکور در مدیریت بازار ارز بسیار مهم و تاثیرگذار است.براساس این مصوبه، بانک مرکزی می تواند با مدیریت بازار ارز،بخشی از التهابات ارزی ناشی از فضای روانی موجود در بازار را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی بازار ارز با مولفه های اقتصادی انطباق ندارد و براساس رویکرد فضای هیجانی شکل گرفته بنابراین براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، بانک مرکزی می تواند به عنوان بازیگر اصلی در مدیریت بازار ارز از محل منابع ارزی و منابع حاصل از صادرات غیرنفتی، نقش ایفا کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به عمق ناچیز بازار غیررسمی ارز، امکان مدیریت بازار توسط بانک مرکزی وجود دارد و عدم مداخله این نهاد ناظر در مدت اخیر قابل قبول نیست.براساس مصوبه مذکور، محدودیت های موجود در واردات ارز فیزیکی (اسکناس) توسط اشخاص حقیقی و حقوقی حذف و مقرر شد بانک مرکزی مقررات تنظیمی در این راستا را عملیاتی کند.

پورابراهیمی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود با افزایش اختیارات بانک مرکزی نرخ ارز کاهش یابد و نکته دیگر اینکه الزام بانک مرکزی به مداخله در بازار ارز، از طریق عملیات بازار باز نیز به تعدیل قیمت ها در بازار ارز کمک کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ