کد خبر: ۹۸۸۸۹
۱۳:۲ - ۱۳۹۷/۷/۹

قرارداد ۱.۲ تریلیون دلاری نفتا امضا شد/ واکنش مثبت بورس ها

قرارداد ۱.۲ تریلیون دلاری نفتا امضا شد/ واکنش مثبت بورس ها

آمریکا و کانادا قرارداد ۱.۲ تریلیون دلاری تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا را امضا کردند که با واکنش مثبت بورس های دنیا همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمریکا و کانادا در ساعات پایانی دیروز یکشنبه توانستند به توافق تجارت آزاد و بروزرسانی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا دست یابند.

این درحالی است که ماه گذشته ترامپ با تهدید بر خروج از پیمان نفتا در صورت دخالت کنگره ، اعلام کرده بود: هیچ نیازی نیست کانادا در توافق نفتای جدید حضور داشته باشد.

براساس این گزارش، با این قرارداد مهم و 1.2 تریلیون دلاری که توسط نخست وزیر کانادا و ترامپ امضا شد ، آمریکا، مکزیک و کانادا بعد از حدود 25 سال معاهدهایی بستند که طبق آن دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکایی بدون هیچ تعرفه ای قادر به دسترسی بازارهای کانادا خواهند بود و خودروهای کانادا هم بدون تعرفه به آمریکا صادر خواهد شد.

این رویداد منجر به افزایش ارزش دلار کانادا و پزوی مکزیک شد و در معاملات اولیه بورس آمریکا نیز سهام بسیاری از شرکت ها مثبت شدند و شاخص های داو جونز و نزدک بورس آمریکا به همراه نیکی ژاپن و بورس هنگ کنگ با افزایش روبرو شدند.

در این رابطه کارشناس مؤسسه میتسوبیشی مورگان استنلی گفت: سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد به این توافق به صورت مثبت واکنش نشان داده و آن را نشانه بهبود اوضاع تجاری بین چین و آمریکا نیز می‌دانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ