کد خبر: ۱۵۵۹۷۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۱

امروز دهمین عرضه اولیه انجام می شود/ نقدینگی۳۱۱ هزارتومانی با احتمال کاهش
در بورس تهران:

امروز دهمین عرضه اولیه انجام می شود/ نقدینگی۳۱۱ هزارتومانی با احتمال کاهش

امروز با عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام تولید نیروی برق آبادان در بورس تهران، دهمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، امروز 12 درصد از سهام تولید برق نیروی تهران در بورس تهران عرضه اولیه و طی آن 300 میلیون سهم( 250 میلیون سهم در روز عرضه اولیه و 50 میلیون سهم روز بعد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) با محدوده قیمتی 1470 تا 1550 تومانی و سهمیه 200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار می شود.

براساس این گزارش، هر چند نقدینگی لازم برای خرید 200 سهم "آبادا" حدود 311.5 هزار تومان است اما طبق تجربه عرضه های اولیه قبلی و به دلیل استقبال سرمایه گذاران ، سهمیه و نقدینگی کمتر از رقم اعلام خواهد بود. در صورت استقبال 3.5 تا 5 میلیون نفر تعداد 50 تا 71 سهم به هر کد(حدود 78 هزار تا 111 هزار تومان) به هر کد تخصیص خواهد یافت.

طبق بررسی های بورس پرس، سرمایه شرکت با برگزاری مجمع فوق العاده در ۱۶ فروردین سال جاری از ۴۰ به ۲۵۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران رسید. شرکت مهندسی ری نیرو ۷۵ درصد و گروه اقتصادی مفید ۲۵ درصد سهام این شرکت با ۱۳ نیروی انسانی را در اختیار دارند و واحد تجاری نهایی گروه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بشمار می آید.

طبق پروانه بهره برداری ۱۸ آذر سال ۹۷ با اعتبار ۵ ساله، شرکت با ظرفیت ۸۱۳۶ مگاوات ملزم به فروش تمام و یا بخشی از انرژی الکتریکی ظرفیت و خدمات جانبی به شرکت مدیریت شبکه برق ایران است.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام 9 شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان و رایان هم افزا به ترتیب در 20 و 27 فروردین، 10 و 31 اردیبهشت ، 7 خرداد ، 4 ، 11 ، 18 و 25 تیر عرضه اولیه شده اند و تولید برق نیروی آبادان دهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ