کد خبر: ۱۶۶۲۹۱
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱/۷

انتقاد از بدقولی کواکس برای تامین واکسن کرونا و بی عدالتی در توزیع ۷۰ درصدی
سخنگوی ستاد کرونا مطرح کرد:

انتقاد از بدقولی کواکس برای تامین واکسن کرونا و بی عدالتی در توزیع ۷۰ درصدی

سخنگوی ستاد کرونا با انتقاد از عملی نشدن قول های کواکس برای تامین واکسن گفت: ۷۰ درصد واکسن دنیا را ۱۰ درصد کشورها استفاده کرده اند که این بی عدالتی در توزیع است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه 500 هزار دوز از واکسن هندی خریداری و هزینه آن هم واریز شده بود که 125 هزار دوز تحویل داده شد، گفت: قرار بود هفته گذشته 375 هزار دوز دیگر تحویل شود که دادستانی یا گروه قضایی هند به دلیل میزان شیوع بیماری دراین کشور، اجازه خروج واکسن را ندادند.

وی افزود: از طرفی با خرید 16.8 میلیون دوز واکسن از سبد کواکس در برنامه اول قرار بود 4.2 میلیون دوز واکسن آستروزنکا تحویل شود که به 3.2 میلیون دوز تقلیل داده شد و سپس هم به 1.2 میلیون دوز قبل از پایان سال کاهش یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه این وعده هم محقق نشد و قرار شد 14 فروردین ماه تحویل شود. بنابراین واکسن به این راحتی قابل دسترس نیست. 70 درصد واکسن دنیا را 10 درصد کشورها استفاده کرده اند که این بی عدالتی در توزیع است و سازمان بهداشت جهانی هم به این قضیه معترض است.

رییسی عنوان کرد: اگر تکیه به توان تولید داخلی نباشد در شرایط تحریم واکسینه کردن بسیار مشکل است. علی رغم پیگیری های وزرات بهداشت، وعده های کشورهای دیگر برای تامین ارز مورد نیاز تحویل واکسن با کندی مواجه شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ