کد خبر: ۱۷۶۰۲۶
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان
معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد:

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان در صورت کاهش تنش‌ها و نتیجه بخش شدن مذاکرات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد نوری با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان به ایسنا گفت: در صورتی که مذاکرات تهران ریاض به نتایج مثبت برسد، قطعا تجار ایرانی امکان فعالیت در این بازار بزرگ را خواهند داشت و می‌توان برای آن برنامه‌ای ویژه تدارک دید.

وی افزود: بازار عربستان از نظر کالاهای مصرفی بسیار گسترده است و با توجه به نزدیکی فرهنگی، موضوع حج ، بقاع متبرکه و سابقه حضور تجار ایرانی ، در صورت نتیجه بخش شدن مذاکرات می‌توان انتظار داشت در این بخش تحولی ویژه به وجود آید.

نوری ادامه داد: توسعه صادرات به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس ، یکی از اولویت‌های اصلی در دوره جدید است. با توجه به هدف گذاری کلان در دولت و برنامه ریزی وزارت صنعت در دوره چهار ساله تا افق ۱۴۰۴ باید اقدامات لازم برای افزایش صادرات غیر نفتی و گسترش حضور ایران در منطقه را در دستور کار قرار داد.

بر اساس این گزارش به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی ایران و عربستان طی سال‌های گذشته، تجارت مشترک عملا متوقف شد. در حالی که پیش از آن صادرکنندگان ایرانی در بازار آن فعالیت داشتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ