کد خبر: ۱۷۶۰۳۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۰

هیچ تغییری در قیمت گذاری خودرو و حذف قرعه کشی اعمال نشده است
رئیس شورای رقابت :

هیچ تغییری در قیمت گذاری خودرو و حذف قرعه کشی اعمال نشده است

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه فعلا هیچ تغییری در روش قیمت گذاری خودرو اعمال نشده ، گفت: خودروسازان مکلف به اجرای قرعه کشی هستند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه فعلا هیچ تغییری در روش قیمت گذاری خودرو اعمال نشده به ایسنا گفت: با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار و حجم بالای متقاضیان و عرضه محدود، قرعه کشی روشی مناسب است و خودروسازان مکلف به اجرا هستند.

وی افزود: گرچه قرار بود در اواسط ماه جاری و با پایان دوره دوم شش ساله شورای رقابت ، تغییراتی در ترکیب اعضاء ایجاد شود اما هنوز اتفاق نیفتاده است. از سوی دیگر باید وزارت اقتصاد، دو اقتصاددان و یک کارشناس مالی را معرفی کند که رئیس جدید شورا از بین این دو اقتصاددان با رای اعضاء تعیین می‌شود و بعد از مشخص شدن ترکیب با حکم رئیس جمهور ابلاغ نهایی خواهد شد که هنوز این وضعیت مشخص نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: تغییر روش قرعه‌کشی بعید نیست اما اینکه چه روشی جایگزین شود ، بسیار اهمیت دارد. چرا که تا پیش از آن حقوق بسیاری از خریداران ضایع می شد. در روش فعلی تا حد ممکن راه‌های رانت و فساد بسته شد اما اگر کسی محدودیت بیشتری برای بهبود شرایط در نظر دارد ،  اعلام کند تا بررسی و اعمال شود.

شیوا درباره انجام تعهدات خودروسازان در قیمت گذاری فعلی و قرعه کشی گفت : خودروسازان مکلف به انجام تعهدات و دستورالعمل شورای رقابت بودند و عملکرد آنها از سوی دستگاه‌های ناظر از جمله شورای رقابت، دادستانی و سازمان بازرسی نظارت و بررسی شده است.

وی افزود: بعید است کشوری باشد که این چنین انحصار ایجاد کند و با توقف واردات خودرو ، کاملا متکی به تولید داخل باشد. آن هم وقتی تولید پاسخگوی نیاز مردم نیست!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ