کد خبر: ۱۷۶۰۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۰

ضابطه قیمت گذاری دارو تغییر کرد / درخواست از شرکت ها در ارایه پیشنهادات
رییس سازمان غذا و دارو :

ضابطه قیمت گذاری دارو تغییر کرد / درخواست از شرکت ها در ارایه پیشنهادات

رییس سازمان غذا و دارو با اعلام تغییر ضابطه قیمت گذاری دارو ، خواستار ارائه از پیشنهادات برای بودجه ۱۴۰۱ از سوی اتحادیه داروسازان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا شانه ساز در افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه ایران فارما با اشاره به اینکه ضابطه قیمتگذاری دارو تغییر کرده ، گفت: از اتحادیه دارو درخواست می شود در زمینه سرمایه گذاری در صنعت ، پیشنهادات را برای بودجه ۱۴۰۱ اعلام کنند تا به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود.

وی افزود: در کمیسیون صنایع و بهداشت مجلس ، پیشنهادات پیگیری و مصوب خواهد شد تا صنعت دارو به جایگاه حقیقی برسد. صنعت داروسازی در المپیک کرونا جایگاه را اثبات کرد و تلاش می‌ شود همه امکانات برای ارتقا این جایگاه فراهم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با پشتوانه صنعت داروسازی مجموع ارز ترجیحی و نیمایی از ۴.٢ به ٢.٨۴ میلیارد دلار طی سال های ٩٧ تا ٩٩ کاهش یافت. در حالی که میزان ارزبری در مواد اولیه دو درصد افزایش داشت اما در حوزه دارو ٣١ درصد کاهش یافت.

شانه ساز گفت: در حوزه دارو ، تجهیزات پزشکی ، مکمل و شیرخشک ١٠ درصد ارزبری در تولید افزایش و ٢٩ درصد در واردات کاهش پیدا کرد. در مکمل و شیرخشک ارزبری در تولید ۴٨ درصد افزایش و ٧۴ درصد در واردات کاهش یافت.

وی افزود: طی سال های ٩٧ تا ٩٩ بازار تولید داخل در مجموع ٨٢ درصد رشد و واردات ٢۶ درصد کاهش داشت. در حوزه مکمل و شیرخشک ۵١ درصد بازار تولید داخل رشد و ٩٢ درصد بازار واردات کاهش پیدا کرد. در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل ٩٢ درصد رشد تولید داخل و ٢١ درصد کاهش واردات محقق شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ