کد خبر: ۱۷۶۱۸۳
۱۲:۲ - ۱۴۰۰/۷/۲۴

افزایش ۲۰ درصدی حقوق تورم را به ۵۰ درصد می رساند/ استفاده از روش پلکانی
رئیس سازمان برنامه و بودجه :

افزایش ۲۰ درصدی حقوق تورم را به ۵۰ درصد می رساند/ استفاده از روش پلکانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق تورم منجر به تورم ۵۰ درصدی خواهد شد و باید حداقل افزایش اما به صورت پلکانی اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میر کاظمی در مراسم تودیع و معارفه مهدی غضنفری رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق توسعه جایگاهی برای حفظ ثروت مردم و نسل‌های آینده است ، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده برداشتی از صندوق و خلق پول انجام نشود و استقراض های بودجه ای دولت از صندوق توسعه باید برگردانده شود.

وی افزود:نگاه دولت قبل این بود که همانطور که پول در شرایط معمول وارد صندوق می‌شود در شرایط تنگنای اقتصادی می‌تواند از آن برداشت کند. هزینه‌ هایی که با مجوز مقام معظم رهبری دریافت شده در قالب تسهیلات بود و باید به صندوق بازگردانده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق مجوز، استفاده 20 درصدی در شش ماه اول سال جاری از منابع صندوق توسعه ملی انجام شده و ممکن است برای نیم سال دوم نیز نیاز به استفاده از منابع وجود داشته باشد اما برای سال آینده قطعا باید منابع صندوق را افزایش داد.

میرکاظمی در خصوص افزایش 10 درصدی حقوق‌ سال آینده هم گفت: ایران در چرخه منفی افزایش حقوق و تورم قرار گرفته‌ و به صورت مرتب تورم ایجاد می‌شود. به طوری که افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان ، سبب تورم 50 درصدی می‌شود. لذا باید حداقل افزایش اما به صورت پلکانی اعمال شود. بر این اساس ممکن است برخی حقوق‌های پایین تا 30 درصد افزایش پیدا کند و کسانی که چندین بار افزایش حقوق داشته‌اند ، کمترین ضریب افزایش را داشته باشند.

وی افزود: این مسئله به این معنا نیست که تمام افراد 10 درصد افزایش حقوق را دریافت می کنند. بلکه باید به حالت اعتدال رسید. متاسفانه در پرداخت حقوق‌ها بی‌نظمی‌هایی وجود دارد و برخی با توجه به مصوباتی که دریافت کردند افزایش حقوق‌های قابل توجهی داشتند و امروز یک کارمند در مقایسه با کارمند دیگر اختلاف حقوق‌های بالایی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ