کد خبر: ۱۷۸۵۹۲
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۸/۳۰

دولت آماده فروش ۲۵۰۰ ملک به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان شد / مزایا

دولت آماده فروش ۲۵۰۰ ملک به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان شد / مزایا

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد از مزایده ۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فاطمه وظیفه دادگر با اشاره به مجوز فروش اموال مازاد ۳۹.۷ میلیارد تومانی در بودجه سال جاری به برنامه رادیویی اقتصاد اعلام کرد: فرایند تعیین تکلیف ۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی متنوع ، با کاربری های مختلف ، دارای سند مالکیت و فاقد معارض و متصرف انجام شده و این دارایی ها آماده فروش هستند.

وی ادامه داد: اسناد مالکیت این املاک پس از فروش به مالک جدید انتقال می یابند و بر خلاف سهام که به صورت جمعی عرضه می شود به صورت تکی به مزایده گذاشته شده و مردم نیز می توانند برای خرید اقدام کنند .

این مقام مسئول افزود: سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان از ۴۰ هزار میلیارد تومان سقف فروش اموال مازاد دولت محقق شد. دولت تا سال ۹۸ در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان ملک فروخت اما برای پر کردن شکاف بودجه، رقم را افزایش داد و سال گذشته به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند . تحقق این رقم نیازمند آماده سازی زیر ساخت های جدید است و در قانون بودجه آمده اگر تا شهریور، دستگاه مربوط، اموال را به مزایده نگذاشت، وزارت اقتصاد رأساً باید وارد عمل شود . مأموریت این کار هم به سازمان خصوصی سازی سپرده شده است.

به گفته وظیفه دادگر از سال ۹۵ و پس از راه اندازی سامانه سادا تا امروز ۵۲۵ هزار اطلاعات از اموال و املاک مازاد دولتی ثبت شده اما به دلیل نبود بانک جامع ، امکان محاسبه درصد ثبت نیست .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ