کد خبر: ۱۸۰۱۳۳
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰

طرحی برای درآمدزایی سرخابی ها بعد از عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه
رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

طرحی برای درآمدزایی سرخابی ها بعد از عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه

رئیس سازمان خصوصی سازی از پیشنهاد طرحی برای درآمدزایی سرخابی ها بعد از بورسی شدن و احتمال عرضه اولیه تا پایان بهمن خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده با اشاره به اینکه سرخابی ها تا ۱۵ دی فرصت دارند صورت های مالی را به سازمان خصوصی سازی ارائه کنند به ایسنا گفت: باشگاه استقلال صورت مالی را ارائه داده و پرسپولیس هم تا موعد تعیین شده ارائه خواهد داد. اگر صورت های مالی شفاف نباشد، اعلام می شود تا اصلاح شود اما تمام تلاش بر این است تا پایان ماه آینده ، وارد بازار سرمایه شوند.

وی افزود: منابع حاصل از واگذاری هر شرکت دولتی به خزانه واریز شده تا صرف مصارف بودجه شود اما سازمان خصوصی سازی طرحی پیشنهاد کرده مبنی بر اینکه منابع حاصل از واگذاری از طریق افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق به دو باشگاه تعلق بگیرد. درواقع ۱۰ تا ۲۰ درصدی که خریداری می شود باید به باشگاه تزریق شود تا درآمدزایی صورت گرفته و باشگاه ها وضعیت مطلوب تری پیدا کنند. باشگاه ها هنوز درباره حق پخش بازی ها با صدا و سیما به نتیجه نرسیده اند اما در این راستا جلساتی آغاز شده و درحال تفاهم هستند.

بر اساس این گزارش، اگر شرکت اندوخته یا سود انباشته‌ای نداشته باشد که بخواهد از آن محل افزایش سرمایه دهد، می‌تواند از محل آورده نقدی و با قیمتی بالاتر از قیمت اسمی سهم اقدام به افزایش سرمایه کند. در این حالت به سهامداران فعلی فرصت حضور در این افزایش سرمایه از محل اعطای حق تقدم داده می‌شود که به آن افزایش سرمایه با استفاده از صرف سهام با حفظ حق تقدم گفته می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ