کد خبر: ۱۸۰۲۶۴
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

کلیه کالاهای پایه در بورس کالا عرضه می شود/ دو مزیت برای تولید
قائم مقام وزیر صنعت:

کلیه کالاهای پایه در بورس کالا عرضه می شود/ دو مزیت برای تولید

قائم مقام وزیر صنعت از طی مراحل عرضه کلیه کالاهای پایه از جمله محصولات پتروشیمی به بورس کالا به همراه دو مزیت بزرگ برای تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد صادق مفتح در خصوص روند تحولات بازار فولاد به مهر گفت: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، برای ساماندهی بازار و ایجاد توازن در زنجیره فولاد، عرضه کل محصولات این زنجیره در بورس کالا در دستور کار قرار گرفت که ایجاد ثبات و قیمت‌های منطقی‌تر ماحصل اقدامات اخیر است.

وی افزود: با بهره گیری از شفافیت آماری بورس کالا در حوزه واردات تا پوشش سقف نیاز و صادرات منوط به تأمین کامل نیاز بازار داخل در دستور کار قرار گرفت و انواع محصولات نیز مرحله به مرحله وارد بورس می‌شوند. این رویداد، دو مزیت بزرگ برای تولید به ارمغان می‌آورد. نخست تأمین نیاز 100 درصدی و بدون دغدغه شرکت های تولیدی و دوم، کشف قیمت‌های منطقی‌تر برای محصولات که منافع این اتفاق به همگان می‌رسد.

این مقام مسئول درخصوص اینکه کدام محصولات بطور کامل در بورس کالا عرضه خواهند شد؟ توضیح داد: علاوه بر عرضه محصولات زنجیره فولاد، ورود کل کالاهای پایه از جمله در حوزه پتروشیمی نیز در حال عملیاتی شدن است که با این اقدامات شاهد ایجاد شفافیت بی سابقه در بازار کل محصولات پایه خواهیم بود.

مفتح با بیان اینکه نتایج عرضه‌های مستمر محصولات فولادی در بورس طی چند ماه اخیر بسیار رضایت بخش بوده، تصریح کرد: این رویه قطعاً به سود تولید است و همان طور که در بحث سیمان نیز مشاهده شد با ورود کل تولیدکنندگان به بورس، ثبات قیمتی در بازار ایجاد شد. به دلیل حذف رانت و دو قیمتی از بازارها این رویدادها به همراه امکان پیش بینی پذیری بازارها از جمله مزایای ورود کامل زنجیره تولید به بورس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ