کد خبر: ۱۸۶۱۰۲
۱۵:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۵

قیمت میلگرد در اثر سه عامل به ۱۸.۸ هزار تومان رسید

قیمت میلگرد در اثر سه عامل به ۱۸.۸ هزار تومان رسید

بی‌‌‌نتیجه ماندن مذاکرات احیای برجام، صعود قیمت جهانی مواد اولیه فولادسازی در کنار آغاز فصل گرما منجر به افزایش نرخ‌ تمام شده هر کیلو میلگرد از ابتدای سال و معامله در بازه ۱۸‌ تا ۱۸.۸ هزار تومان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، شروع فصل بهار، زمان سنتی رونق در بخش ساخت‌‌‌وساز و معاملات مقاطع طویل فولادی تلقی می‌شود. بنابراین همواره در این زمان بازار آزاد مقاطع طویل فولادی با موجی از تقاضای مصرفی روبرو شده و این موضوع می‌‌‌تواند به رشد قیمتی در این بازار منجر شود. در عین حال روزهای ابتدایی فروردین سال جاری با گرمایی کم‌‌‌سابقه شروع شده و این موضوع احتمال قطعی قابل ملاحظه برق تولید کنندگان شمش فولاد در هفته‌‌‌های پیش‌‌‌رو را مطرح کرده و سیگنالی برای خرید و رشد قیمت در بازار بوجود آورده است.

نرخ شمش و مقاطع طویل فولادی در بازارهای جهانی ظرف هفته‌‌‌های اخیر متاثر از استمرار جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی رو به افزایش گذاشته و این موضوع نیز از افزایش قیمت در بازار داخل حمایت کرده است. میانگین نرخ معامله هر کیلوگرم شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس‌کالا نهم فروردین‌ برای اولین مرتبه به کانال ۱۵‌ هزار تومان صعود کرد که این نرخ با احتساب مالیات ارزش‌افزوده و کارمزد ارکان بورس به ۱۶.۴‌ هزار تومان می‌‌‌رسد.

اوج‌‌‌گیری بهای شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس‌کالا از رشد نرخ‌ میلگرد در بازار آزاد و بورس‌کالا حمایت کرد و به این ترتیب، میانگین نرخ معامله هر کیلوگرم میلگرد در رینگ بورس کالا طی دهم فروردین‌ به ۱۶‌.۲ هزار تومان رسید که با احتساب مالیات ارزش‌افزوده، نرخ تمام‌شده فروش میلگرد از این بازار به ۱۷‌.۷ هزار تومان می‌‌‌رسد.

به گفته فعالان بازار آزاد، ظرف روزهای سپری‌شده از سال هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران با نرخی در بازه ۱۸‌ تا ۱۸.۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. بی‌‌‌نتیجه ماندن مذاکرات احیای برجام، صعود قیمت جهانی مواد اولیه فولادسازی در کنار آغاز فصل گرما که زمان سنتی رونق در معاملات مقاطع طویل فولادی نیز از اوج‌‌‌گیری قیمتی حمایت کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ