کد خبر: ۱۸۶۱۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۶

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از آینده قیمت طلا و سکه

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از آینده قیمت طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تا مشخص شدن وضعیت مذاکرات وین، جنگ میان روسیه و اوکراین و اونس جهانی، بازار طلا و سکه در ابهام به سر می‌برد و پیش بینی دقیقی از آینده نرخ‌ها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم محمدولی درخصوص وضعیت اخیر بازار طلا و ارز به اقتصاد آنلاین گفت: تغییرات افزایشی اونس جهانی و بازار ارز و جنگ میان روسیه و اوکراین بطور مستقیم بر قیمت طلا اثر گذاشتند و روند نسبتا افزایشی را ایجاد کردند. امروز در بازار مثل گذشته‌ها داد و ستد وجود ندارد و مردم به دلیل روزه بودن در ماه رمضان کمتر به سمت و سوی بازار معاملات و خرید و فروش می‌روند. در نتیجه آرامش بیشتری درون بازار از نظر تقاضا وجود دارد. باید دید بعد از ماه رمضان چه اتفاقاتی در بازار طلا خواهد افتاد. 

وی افزود: اگر وضعیت طلا با  کمی نوسان همراه باشد، داد و ستد در بازار ایجاد می‌شود و به حداقل می‌رسد که قوه تصمیم گیری را سلب می‌کند. امروز در بازار مثل گذشته‌ها داد و ستد وجود ندارد و مردم به دلیل روزه بودن در ماه رمضان کمتر به سمت و سوی بازار معاملات و خرید و فروش نمی‌روند. در نتیجه آرامش بیشتری درون بازار از نظر تقاضا وجود دارد. باید دید بعد از ماه رمضان چه اتفاقاتی در بازار طلا خواهد افتاد.  

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی در بازار طلا و آینده قیمت سخت است. چراکه عوامل مختلفی در کل دنیا این فلز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. امید است بازار به آرامش نسبی برسد. در این شرایط انتظارات بهتری می‌توان داشت. اگر جنگ اوکراین و روسیه ادامه پیدا نکند و بر اونس جهانی اثر نگذارد و همه چیز در صلح و سازش باشد می‌توان انتظار داد و ستد و رفت و آمد بیشتر و رونق بازار طلا را داشت. از طرفی اگر مذاکرات به سمت و سویی که ایران انتظار دارد پیش برود در بحث داد و ستد ، قیمت و بازار در ایران و کل دنیا می‌تواند اثرگذار باشد.

محمد ولی عنوان کرد: مسئولین اقتصادی در تلاشند بتوانند آرامش را بخصوص به بازار ارز بازگردانند. امید است قرن جدیدی که آغاز شده از همین اوایل سال نگاه ها به سمت و سویی باشد که اقتصاد در ایران و کل دنیا از وضعیت رکودی بیرون بیاید. هرچه امور به سمت مثبت پیش برود انتظارات بیشتری در بازار طلا درباره داد و ستد و طلای خام و... وجود خواهد داشت. تلاش و انتظارات مبنی بر بازگشت آرامش به بازار است. تا مشخص شدن وضعیت مذاکرات وین، توافقات برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین و اونس جهانی، بازار طلا و سکه در ابهام به سر می‌برد و پیش بینی دقیقی از آینده نرخ‌ها در این شرایط وجود ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ