کد خبر: ۱۸۶۴۹۲
۱۲:۲ - ۱۴۰۱/۱/۲۸

عرضه خودرو در بورس کالا موجب حذف حباب قیمت‌ها در بازار خواهد شد
نماینده مجلس :

عرضه خودرو در بورس کالا موجب حذف حباب قیمت‌ها در بازار خواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا گفت: این بورس بهترین بستر برای حراج واقعی است که می‌تواند زمینه‌ساز کاهش و حذف حباب قیمت‌ها در بازار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی طغیانی در خصوص واگذاری سهام دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا به ایرنا گفت: گرچه در این سال‌ها بخشی از سهام دو شرکت‌ خودروساز در بورس عرضه شده و به نوعی فرآیند خصوصی‌سازی شکل گرفته اما همچنان دولتی اداره می شود و عمده اعضای هیات مدیره آنها توسط سهامداران دولتی منصوب می‌شوند.

وی افزود: اگر مدیریت سهام دولت در این شرکت‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و نحوه تصمیم‌گیری نیز مانند دیگر شرکت‌ها انجام شود بطور حتم می‌توانند به سمت کارایی بیشتر و کاهش هزینه های تولید حرکت کنند. اگر دولت در جایگاه ناظر، سیاست گذار، تولید کننده و خودروسازان قرار گیرد به نظر می‌رسد، مشکل خودروسازان برطرف شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از دلایل عمده‌ای که دولت موفق به باز کردن کلاف سردرگم و پیچیده خودروسازی نمی‌شود این است که برخی مسئولان در قالب سیاستگذار، ناظر بوده و در تولید نقش دارند. در شرایطی که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، بهترین راهکار پیش بردن فروش خودرو به سمت حراج‌ های واقعی است تا به دست دلالان بازار نیافتد.

طغیانی عنوان کرد: بورس کالا بهترین و شاید به روزترین سیستمی است که حراج واقعی را رقم می‌زند. ایرادات آن برطرف شده و سامانه‌های مشخصی دارد. اگر بتوان این اقدام را برای خودروهای پرتیراژ انجام داد و ورود به بورس نیز تسهیل شود به نظر می‌رسد بورس کالا بتواند حباب بازار را از بین ببرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ