کد خبر: ۱۸۶۵۹۹
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱/۳۱

گزارش انجمن فولاد از کاهش تولید فولاد میانی، محصولات طویل و تخت
برای ۹ ماه سال ۱۴۰۰ اعلام شد:

گزارش انجمن فولاد از کاهش تولید فولاد میانی، محصولات طویل و تخت

گزارش انجمن فولاد، نشان از کاهش ۸ درصدی تولید فولاد میانی و افت ۳ و ۹ درصدی محصولات طویل و تخت در ۹ ماه سال دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ، تولید فولاد میانی در دوره ۹ ماهه سال گذشته، ۲۱ میلیون و ۹۴ هزار تن بود که کاهش ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید فولاد بیش از ۱.۹ میلیون تن نسبت به سال گذشته کاهش یافته که علت آن قطعی برق شرکت‌های فولادی در تابستان است.

نرخ رشد تولید فولاد میانی که در دوره ۳ ماهه نخست سال گذشته ۶ درصد بود با شوک برقی تابستان به منفی ۸ درصد در ۹ ماهه رسید. تولید بیلت و بلوم هم در این مدت با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲.۴ میلیون تن رسید. تولید اسلب نیز با کاهش ۲ درصدی به ۸.۶ میلیون تن رسید.

در مجموع تولید محصولات فولادی ۱۴.۷ میلیون تن بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، کاهش ۵ درصدی داشت. در این مدت ۸.۴ میلیون تن محصولات طویل و ۶.۲ میلیون تن محصولات تخت تولید شد که رشد تولید محصولات طویل و تخت منفی ۳ و ۹ درصد بود.

تولید میلگرد ۶.۹ میلیون تن بود که کاهش ۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با کاهش ۶ درصدی به ۹۱۲ هزار تن رسید.

میزان تولید ورق گرم ۶.۱ میلیون تن بود که کاهش ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید ورق سرد و ورق‌های پوششدار ۹ و ۷ درصد کاهش یافت. آهن اسفنجی ۲۳.۸ میلیون تن تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ