کد خبر: ۱۹۵۲۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۲۹

تکلیف جدید شرکت های بورسی از اول آبان / ۸.۳ میلیون حساب تجاری حقوقی
رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی اعلام کرد:

تکلیف جدید شرکت های بورسی از اول آبان / ۸.۳ میلیون حساب تجاری حقوقی

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه شرکت‌های بورسی اولین گروه مشمول هستند از معرفی بیش از ۸.۳ میلیون حساب تجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد برزگری با اشاره به حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: با اجرای این قانون راه فرار مالیاتی بسته و از پولشویی جلوگیری می شود. در این راستا مودیان در مرحله اول باید در خرداد و تیر ماه حساب های تجاری مربوط به فعالیت کسب و کار را اعلام می کردند که تاکنون بیش از 8.3 میلیون حساب تجاری معرفی شده است.

وی افزود: در مرحله دوم کلیه حساب‌های متصل به ابزارهای پرداخت و دستگاه‌های کارتخوان به عنوان حساب تجاری تلقی شدند. ضمن اینکه کلیه حساب‌ های اشخاص حقوقی، حساب تجاری محسوب می‌شوند. در آینده هیچ فعال اقتصادی بدون عضویت در سامانه مودیان و استفاده از پایانه فروشگاهی نمی‌تواند فعالیت کند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های بورسی و فرابورسی به عنوان اولین گروه فراخوان شده اشخاص مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی از اول آبان هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ