کد خبر: ۱۹۷۵۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۲

ضوابط اعمال یا عدم حجم مبنا در نمادهای بازار پایه و دو بازار اول و دوم ابلاغ شد
توسط فرابورس:

ضوابط اعمال یا عدم حجم مبنا در نمادهای بازار پایه و دو بازار اول و دوم ابلاغ شد

فرابورس ، ضوابط مربوط به اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا در نمادهای دارای بازارگردان حاضر در بازار پایه و دو بازار اول و دوم را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرابورس با توجه به مصوبه جلسه ۹ آذر هیات مدیره، ضوابط مربوط به اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا در نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه دارای بازارگردان را به شرح ذیل ابلاغ کرد.

۱. در خصوص نمادهای دارای بازارگردان در صورتی که میانگین نسبت حجم معاملات روزانه و حجم مبنا ( ۹ دهک اول) بیشتر یا مساوی ۲ باشد، حجم مبنا در قیمت پایانی نماد لحاظ نخواهد شد‌.

۲. در خصوص نمادهایی که میانگین نسبت حجم معاملات روزانه به حجم مبنا ( ۹ دهک اول) کمتر از دو باشد در صورتی که متغیر حداقل معاملات روزانه جمیع بازارگردان نماد مذکور بیشتر یا مساوی دو برابر حجم مبنا قابل محاسبه بر اساس فرمول مصوب باشد، حجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی نماد لحاظ نخواهد شد.

۳. در صورت خاتمه فعالیت بازارگردانی درخواست بازارگردان، حجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی نماد اعمال خواهد شد.

تبصره ۱: محاسبات موضوع بندهای ۱ و ۲ این ماده طی دوره سه ماهه پیش از تاریخ تصویب این ضوابط انجام می شود در صورتی که نمادهای معاملاتی در بیش از نیمی از دوره مذکور قابل معامله باشد.

تبصره ۲: بازنگری در اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا برای آن دسته از نمادهایی که حجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی آنها لحاظ می‌شود بر اساس بند های ۱ و ۲ این ضوابط در پایان هر ماه انجام می گیرد در صورتی که نماد ها در بیش از نیمی از دوره یک ماهه قابل معامله باشد.

همچنین در خصوص ضوابط مربوط به اعمال یا عدم اعمال حجم مبنا در نمادهای دارای بازارگردان حاضر در بازارهای اول و دوم، نسبت حجم معاملات روزانه به حجم مبنا موضوع بند های ۱ و ۲ ماده واحده اطلاعیه‌های مورد اشاره از ۱.۵ به یک تغییر یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ