کد خبر: ۱۹۸۵۰۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

وعده های خودرویی وزیر صنعت عملی نشد/ احضار به دلیل گرانی مصالح ساختمانی
دو نماینده مجلس:

وعده های خودرویی وزیر صنعت عملی نشد/ احضار به دلیل گرانی مصالح ساختمانی

دو نماینده مجلس با انتقاد شدید از عملکرد وزارت صنعت از احضار وزیر به دلیل گرانی مصالح ساختمانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امان اله حسین پور با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت به خانه ملت گفت: افزایش قیمت خودرو، سبب نگرانی مردم شده و اصلا قابل قبول نیست. چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد که خودرو طی چند هفته چندین میلیون تومان افزایش یابد؟ دولت موظف است بازار را کنترل کند تا مردم شاهد این اتفاقات در بازار خودرو و ارز و ... نباشند اما به مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو پایبند نبود و 9 ماه طول کشید تا آئین نامه تدوین شود و پس از آن اقدام به واردات کند که هنوز انجام نشده است. 

وی افزود: تعداد خودروهای وارده در روزهای اخیر هم محدود بود و مشخص نیست به چه افرادی داده می‌شود. در این میان وزارت صنعت قانون مصوب مجلس در خصوص واردات خودرو را رعایت نکرده و عملکرد آن به شدت مورد نقد و بررسی است. زیرا هیچ اقدامی در خصوص عرضه خودرو داخلی و خارجی نشده و هیچ یک از وعده ها، عملی نشد.

محمد رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم گفت: گرانی مصالح ساختمانی از جمله یونولیت‏، سیمان، فولاد و میلگرد و... ناشی از افزایش قیمت های سراسری بوده اما بخشی هم ناشی از سوء استفاده و دلالی و عدم نظارت ها است.

وی افزود: میانگین قیمت ساخت واحدهای مسکونی به ۱۰ میلیون تومان رسیده و در صورت عدم کنترل باید دوباره شاهد گرانی قیمت مصالح ساختمانی بود. بنابراین طی چند روز آینده از وزیر راه برای ارائه برنامه ها در بخش مسکن و از وزیر صنعت در خصوص تامین مصالح ساختمانی و کنترل قیمت ها دعوت خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ